• Äldre 29 Aug 12:16
    4625 visningar
    5 svar
    5
    4625

    Tips på vackra platser i Malmö

    Hej!

    Vi ska gifta oss i maj nästa år, och har planerat att ha ceremonin utomhus (centralt i Malmö) och därefter själva festen på vår favoritrestaurang som ligger nära Konserthuset. Följaktligen letar vi efter vackra platser som gärna får ligga på gångavstånd till Konserthuset med omnejd. Har ni några bra förslag? Det kan vara en park eller en vacker allé eller vad som helst!

    Jättetacksam för hjälp med idéer!

  • Svar på tråden Tips på vackra platser i Malmö
  • Äldre 29 Aug 12:50
    #1

    Pildammsparken?
    Har ju fint grönområde. Även en liten sjö med fontän. Finns måna fina platser där inne. Bör ju inte vara mer än 5-10 minuters promenad.

  • Äldre 29 Aug 16:47
    #2
    Smultrontopp skrev 2014-08-29 12:50:58 följande:

    Pildammsparken?
    Har ju fint grönområde. Även en liten sjö med fontän. Finns måna fina platser där inne. Bör ju inte vara mer än 5-10 minuters promenad.


    Ja, Pildammsparken är en storfavorit. Jag älskar gräsplätten framför Margaretapaviljongen. Men jag funderar på om man som gäst tycker att det är för långt att gå därifrån (i högklackat etc)?
  • Äldre 29 Aug 17:07
    #3

    Nog för att det finns en grön allé längsmed Kungsgatan, men så rolig är den egentligen inte. I mitt tycke är det väl egentligen bara Pildammsparken eller Slottsparken som är aktuell om du ska hitta en fin grön plats nära Konserthuset. Om det är för jobbigt att gå den sträckan i högklackat så går det alltid att ta buss eller taxi en kort bit.


    (Du har även St Pauli Norra Kyrkogård som närbeläget grönområde, men återigen, frågan är hur kul det är att gifta sig där...)


     

  • Äldre 14 Oct 12:13
    #4

    Tycker ni att den lilla allén vid Kungsgatan är för tråkig? Vi lutar nog åt den i alla fall..

  • Äldre 16 Oct 09:37
    #5

    Ja, jag tycker inte att den är kul, men om ni vill vara där så ska ni vara där.

Svar på tråden Tips på vackra platser i Malmö