• Cecilia90

    val av klänning. hjälp

    Hej!
    Är det någon som har erfarenhet utav att köpa brudklänning på ebay eller aliexpress?
    Jag har hittat tre typer av klänningar jag skulle kunna tänka mig.Men kan man hitta något liknande i sverige utan att det kostar skjortan?

    Tacksam för alla hjälp och tips. här nedan följer 3 klänningar.
    s

  • Svar på tråden val av klänning. hjälp
  • jennyal
    Cecilia90 skrev 2014-08-24 13:18:16 följande:

    Hej!
    Är det någon som har erfarenhet utav att köpa brudklänning på ebay eller aliexpress?
    Jag har hittat tre typer av klänningar jag skulle kunna tänka mig.Men kan man hitta något liknande i sverige utan att det kostar skjortan?

    Tacksam för alla hjälp och tips. här nedan följer 3 klänningar.
    s


    Hej Cecilia!
    Jag köpte en spetsklänning av en säljare på ebay och blev supernöjd!! Precis som du hittade jag ingen som jag tyckte kändes rätt i butik. Varken modell- eller prismässigt.
    Jag kollade runt rätt mkt på ebay och ett flertal säljare visade sig ha samma modeller. Den jag tillslut bestämde mig för att beställa av hade flera hundra nöjda kunder om man går efter omdömet, varav ett flertal var beställningar på olika spetsklänningar. Jag mejlade även säljaren innan jag slutligen genomförde köpet. Ebay har ju även 'pengarna tillbaka vid utebliven vara' vilket kändes bra.
    Efter avslutat köp på ebay så fick jag en lista med olika mått som jag skulle ta och skickade dessa. Sedan var det bara till att vänta. Klänningen kom lite snabbare än utlovat och satt som en smäck! 
    Jag beställde dock med god marginal 'just in case'

    Mitt råd är att om säljaren har en ebay-store och har många nöjda kunder så är detju ett gott tecken! Visserligen så kan man ju ha otur men minklänning kostade min ca 900kr och jag tyckte för det priset så var det värt att chansa.

    Lycka till!

    mvh/Jenny

    Så här blev min drömklänning

  • Cecilia90

    Tack så mycket för din hjälp. Super fin klänning du valt. Så vacker

    . Ska till en butik och prova fram lite olika modeller och se vad som passar min kropp bäst. Sen beställer jag nog via internet :)

Svar på tråden val av klänning. hjälp