• Äldre 23 Aug 15:28
    8505 visningar
    8 svar
    8
    8505

    Gratis "kortmallar" på svenska

    Hej alla fina och kloka!

    Vi ska snart skicka ut "spara datumet" och jag sitter och googlar efter någon färdig mall som man kan använda och bara fylla i namn, plats och datum och sen skriva ut på färgskrivare.
    Liknande detta: www.weddingchicks.com/freebies/save-the-dates/hearts-polka-dots-save-the-date/
    fast på svenska.

    Finns det? Jag googlar och googlar men hittar inget. Vill någon dela med sig som har tips hade jag blivit jätteglad!

  • Svar på tråden Gratis "kortmallar" på svenska
  • Äldre 3 Sep 15:55
    #2

    Lena gör du inbjudningskort med? Behöver hjälp med tips...

  • Äldre 3 Sep 16:45
    #3

    Hej Lena! Skulle också behöva hjälp med inbjudningskorten om du har tid och lust. Maila gärna på annabom@passagen.se

    /Anna

  • Anonym
    Äldre 3 Sep 22:23
    #4
    fru dahlström skrev 2014-09-03 11:41:13 följande:

    Hej,

    Jag har precis startat ett eget företag och hjälper dig gärna gratis, behöver referenser och exempel till min sida:)
    Om du vet vad det ska stå på och på ett ungefär hur den ska se ut så kan jag göra det i Illustrator eller Photoshop och skicka till dig som en pdf.
    Exemplet som du länkade till såg fint ut, la upp dt på min pinterest inspirationsboard.

    Säg till om det är intressant!

    Bästa hälsningar

    Lena

    frudatelje.se/


    Hej!

    Vad snällt! Var faktiskt inne på din sida härom dagen (såg att du skrivit i en annan tråd) Men till "spara datumet" gjorde vi så att vi skickade via sms/FB- kändes för mycket meck att försöka fixa någon som gick att skriva ut på svenska.


    Vi kommer skicka ut inbjudningar i början av mars, jag kommer hålla ett öga på dins sida- tyckte det du hade gjort med vattenfärg (eller om det var vaxkritor var väldigt fint. Du får gärna skicka meddelande till mig här om prisuppgift mm.

  • Anonym
    Äldre 3 Sep 22:23
    #5
    fru dahlström skrev 2014-09-03 11:41:13 följande:

    Hej,

    Jag har precis startat ett eget företag och hjälper dig gärna gratis, behöver referenser och exempel till min sida:)
    Om du vet vad det ska stå på och på ett ungefär hur den ska se ut så kan jag göra det i Illustrator eller Photoshop och skicka till dig som en pdf.
    Exemplet som du länkade till såg fint ut, la upp dt på min pinterest inspirationsboard.

    Säg till om det är intressant!

    Bästa hälsningar

    Lena

    frudatelje.se/


    Hej!

    Vad snällt! Var faktiskt inne på din sida härom dagen (såg att du skrivit i en annan tråd) Men till "spara datumet" gjorde vi så att vi skickade via sms/FB- kändes för mycket meck att försöka fixa någon som gick att skriva ut på svenska.


    Vi kommer skicka ut inbjudningar i början av mars, jag kommer hålla ett öga på dins sida- tyckte det du hade gjort med vattenfärg (eller om det var vaxkritor var väldigt fint. Du får gärna skicka meddelande till mig här om prisuppgift mm.

  • Äldre 3 Sep 23:32
    #6

    Det ovan är alltså från mig- oklart varför det blev från anonymt konto :)

  • Anonym
    Äldre 9 Sep 10:36
    #7
    Vichy skrev 2014-09-03 15:55:45 följande:

    Lena gör du inbjudningskort med? Behöver hjälp med tips...


    Jag gör inbjudan också, se gärna på min hemsida och ta kontakt så ser vi vad det är du eventuellt behöver hjälp med!

    Vänligen
    Lena

    frudatelje.se/
  • Äldre 9 Sep 10:39
    #8

    Hej,

    Prisuppgift är svårt att ange utan att veta mer om uppdraget. Du får gärna maila mig på lena@frudatelje.se och beskriva vad ni behöver hjälp med så kan jag ge dig en uppfattning om pris, men i och med att jag är i etableringsfasen och gärna vill ha uppdrag gör jag det gärna för en symbolisk summa:)

  • Äldre 14 Oct 12:07
    #8

    Jag hittade en jättefin mall som jag använde till våra save the dates, och tänker nog använda den till inbjudningarna också:


    http://www.downloadandprint.com/free-wedding-invitation-templates/


    Det är svårt att hitta mallar där man kan byta ut all text, utan ofta blir något på engelska i alla fall. Men den är ett hett tips. I dag hittade jag denna också: http://thebudgetsavvybride.com/free-pocket-fold-invitation-template-set/#utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+BudgetSavvyBridesWeblog+%28The+Budget+Savvy+Bride%29
Svar på tråden Gratis "kortmallar" på svenska