• Äldre 22 Aug 09:31
    2451 visningar
    3 svar
    3
    2451

    Köpa ringar på Kreta

    Hejsan! Jag och min sambo ska förlova oss när vi åker till Kreta i september. Jag undrar om någon här har köpt ringar i Grekland och vet vad det finns för utbud och hur det priserna ligger? Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Köpa ringar på Kreta
  • Äldre 23 Aug 13:12
    #1

    Hallå,
    Verkar som att det är få som handlat smycken där, så kan ge dig lite generella råd. Priserna bör vara något lägre än i Sverige då arbetskraften är billigare där. Se till att du inte blir lurad, är något för bra för att vara sant är det ofta det. Köp gärna i en butik som ser seriös ut, risken att bli lurad är lägre där. Vet vad ni skall köpa, tänk på att det finns olika karathalter på guldet, så att ni inte köper 9k guld och betalar för 18k.


    Finns mer att läsa på detta forum där de diskuterar, dock på engelska men hoppas det gör dig klokare!

    Lycka till och fortsatt trevlig helg!


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 23 Aug 19:50
    #2

    Tack! Ja vi har bestämt att gå till en butik som vi blivit rekommenderade. Skulle gärna vilja sutbudet lite innan, men vi får nog vänta tills vi är på plats

  • Ms T
    Äldre 23 Aug 19:52
    #3

    Om jag får vara ärlig så hade jag aldrig vågat köpa ringar där. En bekant till familjen köpte sina där i en trovärdig affärer. Någon månad efter vigseln blev bägge hennes ringar och makens ring gröna. Dvs dom argade. Dom fick byta ringar helt. Dom kunde inte hitta liknande i Sverige

Svar på tråden Köpa ringar på Kreta