• Äldre 19 Aug 08:43
    1059 visningar
    5 svar
    5
    1059

    Dryk att skåla i??

    En liten fråga...

    Vi ska ha kak/tårtmingel efter vigseln. Men vill gärna ha nåt bubbel att skåla i med gästerna. Vad tycker ni att vi ska ha??

    Tips mottaget tacksamt.

  • Svar på tråden Dryk att skåla i??
  • Äldre 19 Aug 19:25
    #1

    jag slår faktiskt ett slag för att prata med personalen på systembolaget.  Dom är duktiga och kunniga och framförallt kluriga och kan absolut rekommendera drycker och kombinationer man inte tänker på. 

  • Äldre 19 Aug 19:28
    #2

    Hej hej!
    Jag jobbar på Bolaget (så tack Nyfiken Gul för ditt beröm Glad) och till just söta tilltugg som tårtor och kakor är ett sött vin att föredra. Bubbel är ju såklart den festligaste av drycker så därför rekommenderar jag ett sött bubbel av Muscat-druvan ex Asti. 

  • Äldre 23 Aug 01:35
    #3

    Oklart hur bra det funkar till tårta men jag gillar www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=25&page=2&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=744494&varuNr=1938&filters=searchquery%2c             väldigt mycket

    alkoholfritt så har man nykterister/gravida/andra som vill undvika alkohol på bröllopet så kan alla dricka samma. 

  • Rin
    Äldre 23 Aug 02:19
    #4

    Hehe... Jag tror det blev lite fel med länken där Sommaren2015. För jag får i alla fall upp Renat när jag klickar.  
    Det är nog bättre om du skriver namn eller artikelnummer på drycken. Att länka till resultatet av ett sökformulär strular ofta.

  • Äldre 23 Aug 02:53
    #5
     

    Kiviks Musteri Fläderblomsvin Mousserande fruktvin (nr 1938)  :)


     

Svar på tråden Dryk att skåla i??