• Anonym (????)
    Äldre 18 Aug 17:11
    3021 visningar
    5 svar
    5
    3021

    Samma ringar igen

    Jag och min sambo ha bestämt att vi ska förlova oss.. Igen... Vi bröt vår förlovning för 18 månader sen och flyttade isär efter att vi ha varit förlovade i 7 år och tillsammans i 9'år.. Vi ha hittat tillbaka till varandra och vill förlova oss och gifta oss..

    Då är frågan. Ska man ha samma förlovningsringar eller är det otur?
    Eller ska man skaffa en ny..

    Förlovningsringen är en slät guldring.

  • Svar på tråden Samma ringar igen
  • Äldre 18 Aug 18:58
    #1

    det tycker jag ni bestämmer själva. 

    Ni måste känna efter helt enkelt hur ni vill göra.  är det en nystart med tanke på att gifta er inom en nära framtid skulle jag i alla fall satsa på nytt förlovningsdatum och nya ringar.  För att verkligen göra nystarten till ett statement. 

    Det kanske inte känns så himla kul att ta på gamla ringar med gammalt datum när man vet hur det slutade. JAG personligen skulle ha jättesvårt för det. 

  • Anonym (Jessi­ca)
    Äldre 18 Aug 19:00
    #2

    eftersom ni de facto bröt både förlovning, förhållande OCH flyttade isär så var det ju slut. Slut är slut.

    Nu har ni träffats på nytt och blivit kära igen och ska börja om. Såklart ni ska välja ett nytt datum för förlovning och nya ringar. 

  • Äldre 18 Aug 19:29
    #3

    Det finns ingen otur i ringar.


    Det enda är om ni själva gör det till en självuppfyllande profetia genom att gå runt och tänka "bara för att vi valde dom gamla ringarna så kommer det ta slut".


    Å andra sidan kan det funka åt andra hållet också om ni tänker "dom här ringarna representerar att vi har överkommit svårigheter och hittat tillbaka till vår kärlek, det här har gjort oss starkare tillsammans" Glad

    Men det finns inget rätt eller fel.
    Vill ni ha nya ringar så köper ni nya ringar.

  • Äldre 18 Aug 23:15
    #4

    Vi körde nytt :) gjorde dock sambons ring av våra gamla

  • Anonym (Jag å)
    Äldre 24 Aug 08:04
    #5

    Exakt så blev det för oss också.

    Men vi hade bara hart ringarna ca ett år då vi bröt. Dom har designade efter våra önskemål å dyra. För 1,5 år sedan ville vi förlova oss igen. Det kändes helt naturligt att ta samma ring, menar det var ju Våra ringar. Hade aldrig förlovat mig m nån annan m samma ring ;)

    Såklart putsade vi upp dem å graverade ett nytt datum.

    Aldrig haft en tanke på att det skulle vara otur eller inte hålla pga ringen. Den är så vacker. Jag älskar den.

    Just det. Vi gifter oss på lördag, så hitentills har jag bara hart tur <3

Svar på tråden Samma ringar igen