• sofiap2015

    Vad tlll klänningen?

    Hej! Jag är så dålig på sånt här och behöver hjälp. Jag ska på bröllop om knappt två veckor och har en klänning jag vill ha. Men vad ska jag ha till? Bröllopet är på em/kvällen så jag kommer behöva någonting över axlarna förr eller senare.
    Inte den bästa bilden, och ignorera lappen som är mitt på - hoppas någon har lite tips till mig!



    Ser att bilden hamnar liggandes, vet inte hur jag ska ändra....

  • Svar på tråden Vad tlll klänningen?
  • Allrakäraste

    Oj vilken fin klänning! Jag skulle tro att en kofta eller jacka som är kort och slutar ungefär i midjan där din klänning sitter åt skulle passa fint. Då kan du antingen bara hänga den över axlarna i kyrkan eller ta på dig den helt när det blir lite kyligare. Tror även att det skulle vara supersnyggt med en kofta/jacka i någon färg, typ lila eller riktigt ceriserosa om du vågar det! :)
    Lycka till och hoppas att du får riktigt trevligt på bröllopet!

  • Aniara4

    Beror lite på finhetsgraden på bröllopet. Det tjusigaste skulle nog vara en stor tunn sjal. Fin kavaj eller bolero är mer praktiskt och riskerar inte att halka omkring.

  • TheD

    Jag vet vad jag skulle ta från min garderob ;) En kort kavaj utan knappar och 3/4 ärmar.

  • sofiap2015

    Tack för alla svar och tips! Jag funderade själv på någon sorts sjal men har kommit fram till att det känns "för fint" och inte riktigt "jag". Så nu har jag beställt hem några svarta korta koftor/boleros, hoppas något passar! Letade runt efter kort kavaj också, men hittade ingen snygg (på internet). Om någon vet vart det finns får ni gärna berätta! :)

Svar på tråden Vad tlll klänningen?