• Äldre 13 Aug 09:44
    2161 visningar
    3 svar
    3
    2161

    Skriva ut inbjudning på färdiga kort?

    Hej!:)
    Vi har som många andra tänkt att göra våra inbjudningskort i Word alt. Photoshop problemet är bara att jag är usel på att klippa och vika och min blivande har inte tålamod till det.
    Men då hittade jag dessa ; www.pyhobby.se/kort-kuvert-storpack-fyrkantiga-creme-p-3432.html
    Färdigklippta inbjudningskort.
    Jag känner att det borde gå att skriva ut på ett sånt istället, men hur gör jag? Någon som vet?:)

  • Svar på tråden Skriva ut inbjudning på färdiga kort?
  • Äldre 13 Aug 13:38
    #1

    Ett förslag innan ni försöker med de riktiga är att klippa till några av vanligt utskrift papper i samma format som korten ni tänkt köpa och försöka skriva ut. Om ni har bilden som ska skrivas ut (med samma mått som kortet) sätt den högst upp till vänster i ett worddokument och se om de blir utskrivet rätt. Ett förslag är tänka  kortet som utvikt med baksidan tilll vänster och framsidan till höger om veket och sedan göra bilden med designen i det formatet. Alltså 270x135 med korten du länkat till.


    Det ska finnas inställningar där man väljer vilka mått utskriftspappret har men tyvärr har jag varken word eller photoshop på min nya dator och kan inte säga. Sen vet jag att det finns ett annat Microsoft program som är bra i skapandet av såna här kort.

  • Äldre 13 Aug 13:41
    #2

    Ska lägga till att om ni skriver ut så som jag nämnde med bilden i 270x135 måste utskriften ske i liggande format!

  • Äldre 14 Aug 08:30
    #3

    Eller så skriver man ut inbjudan på en inlaga som man sen klipper/skär ut och klistrar in i de färdigvikta korten :) Så gjorde vi och det var jätteenkelt, bara att skriva ut fyra st. på ett A4-papper och sen klippa längs med raka linjer.


    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
Svar på tråden Skriva ut inbjudning på färdiga kort?