• Äldre 11 Aug 23:13
    9760 visningar
    43 svar
    43
    9760

    Säljes: Lila stolsrosetter, vita stolsöverdrag i spets + paraply!

    Hej,
    Säljer nu av stolsöverdrag, rosetter och diverse tyg som är kvar sedan vårt bröllop!
    Om man vill ha större delar ur det vi säljer så kan vi säkert komma överens om ett pris! ALLT FINNS I STOCKHOLM.

    STOLSROSETTER
    Har totalt 90 stolsrosetter i tyget Ditte från IKEA, färgade med Nitors textilfärg Mörk viol. Alla är jämna i färgen, dock varken sicksackade eller strykta, vi använde dem på detta vis och tycket det inte behövdes, se bilder.
    600 kr för alla
    8 kr/styck


    STOLSÖVERDRAG
    Har totalt 60 stolsöverdrag i tyget Gulldis från IKEA, klippta och tråcklade för att passa våra stolar. Dock blev de sydda åt olika håll men ingen som märker någon skillnad. Måtten är 130*150 cm, men som sagt, kan hänga över stolen åt båda håll och passar många storlekar på stolar då de hänger veckade! Kanske 1/4 av stolsöverdragen har delvist tappat i tråcklingen (även innan vi använde dem) men det hade ingen betydelse när vi använde dem, se bilder!
    1300 kr för alla
    30 kr/styck

    ÖVRIGT TYG
    Gulldis metervara från IKEA i olika längder, använda som dukar men kan även användas för att sy fler/komplettera med stolsöverdrag!
    Bitar med (ungefärliga) måtten: 6.35m, 6.0m, 9.0m, 6.5m, 5.4m, 6.6m.
    10kr/meter

    Sunrid (prickigt spetstyg) metervara från IKEA i olika längder. Använda som dekoration och dukar samt bakgrund till fotografering.
    Bitar med (ungefärliga) måtten: 8.2m, 6.6m, 7.2m.

    PARAPLY
    Säljer även vårt paraply som lyckligtvis inte ens behövde plockas upp ur kartongen! Endast urtaget därifrån för att fotograferas. Beställt på internet (minns ej sida) men säljer för 150 kr.

  • Svar på tråden Lila stolsrosetter, vita stolsöverdrag i spets + paraply!
  • Äldre 3 Sep 10:44
    #1

    Glömt angett pris på Sunrid: 100 kr för allt Sunrid-tyg!

    Kan självklart skicka varorna också, då står mottagaren för frakten!

  • Äldre 20 Sep 10:40
    #2

    Allt är fortfarande kvar, stolsöverdragen ger ett mycket romantiskt intryck!

    Ge mig ett bud på det du är intresserad av!

  • Äldre 8 Oct 09:15
    #3

    Hej!

    Finns rosetterna till stolarna fortfarande kvar?

    Va blir paketpriset+frakt på detta sådana fall?

  • Äldre 10 Oct 21:30
    #4

    De finns kvar!
    Antar att du menar alla lila stolsrosetter + frakt?
    Vikt på allt är ungefär 5,5 kg vilket innebär en fraktkostnad på 99 kr via Schenker eller typ 220 kr med Posten utifrån deras skickaguider.
    Är du fortfarande intresserad kan du mejla mig på jannicekohn@yahoo.se så löser vi resten därifrån :)

  • Äldre 16 Oct 12:10
    #5

    Okej. Så totalt blir det 700 kr för alla rosetter och frakt eller?

  • Äldre 16 Oct 22:32
    #6

    Så borde det bli SandraTrodell!
    Som sagt, om du vill köpa dem så mejla mig gärna så slipper du lämna ut närmare kontaktuppgifter här!
    /Jannice

  • Äldre 21 Oct 11:55
    #7

    Hej

    Har ni fortfarande paraplyet kvar? Är det vitt eller ivory?
    Får man plats 2 personer under?

    Tacl på förhand
    Josefin

  • Äldre 21 Oct 21:18
    #8

    Paraplyet finns kvar Javo!

    Jag mätte precis paraplyet i utfällt läge och då är det ungefär 104 cm mellan de yttersta spetsarna. Jag räknade dock iaf med att vi båda skulle rymmas ifall så behövdes.

    Färgen är vit skulle jag nog säga.

    Såg på en lapp på paraplyet att det i grund och botten kommer från paraplyfabriken.com (www.paraplyfabriken.com/butik/d_lang/ gissar jag, fast vitt!). Tror att det även borde vara samma som denna: www.finaparaplyer.se/bröllopsparaplyer/94-bröllopsparaply-vitt-med-träskaft.html (än om jag inte beställde det därifrån).

    Hoppas det hjälper!

  • Äldre 21 Oct 21:20
    #9

    Såg att det blev fel i båda länkarna men, du kanske hittar ändå ????

  • Äldre 22 Oct 14:30
    #10

    Ingen fara jag såg :)

    Skulle gärna köpa paraplyet, vad har du ör mails å kan vi göra upp när var och hur där istället :)

Svar på tråden Lila stolsrosetter, vita stolsöverdrag i spets + paraply!