• Äldre 11 Aug 15:54
    3484 visningar
    9 svar
    9
    3484

    Brudklänningar på nätet

    Är det någon som har beställt en brudklänning via nätet? Är det lyckat tro?
    Kanske ska man gå till en butik och prova ut en klänning eller modell som passar en först.

    Har hittat jätte fina på ex jenjenhouse. Någon som har handlat där ifrån innan?

  • Svar på tråden Brudklänningar på nätet
  • Äldre 11 Aug 16:01
    #1

    Finns massor av trådar här inne om nät-klänningar och just jenjen-house, sök bara i forumet så kommer du få allt du behöver.

    Vi letar klänning med och just jenjen house leder än så länge (och då går vi enbart på utseende inte på att de är billiga)


    Live free, ride free
  • Äldre 11 Aug 16:16
    #2

    Jag har beställt flera och både lyckats och misslyckats (på sätt och vis) :P hehe

    Just jenjen har blivit väldigt populärt senaste året/två åren och verkar vara en bra sida att beställa ifrån. Många är nöjda med sina klänningar därifrån :) 

    Man ska ju dock alltid ha i åtanke att det kan bli tokigt och att man kan behöva fixa till klänningen lite när man får hem den. Ja, samt det här med tull och moms :)

    Det finns ju alltså inga garantier, men majoriteten som beställer verkar vara nöjda som sagt :)

  • Äldre 24 Aug 14:48
    #3

    Ja jag areor jag ska först boka tid hos en högtids klännings butik för att mer prova vilken modell som passar en. Dock måste jag vänta med att göra de pga att jag nyligen genomgick en Gbp operation. Men det är inte förrän i augusti nästa år vårt giftemål är.

    Förstår att man kanske måste fixa till klänningen och så när man beställer via nätet. Men så kan det vara med allt egentligen. Som sagt där är en del klänningar på jenjenhouse som jag har hittat som är helt otroligt fina. Som jag inte kan släppa riktigt:)

  • Äldre 4 Nov 08:23
    #4

    Detta är klänningen jag har tänkt att ha :)

  • Äldre 4 Nov 08:26
    #5

    Varför kan man inte lägga upp bilder via iPad ?!

  • Äldre 4 Nov 08:42
    #6
  • Äldre 4 Nov 21:59
    #7

    Jättefin klänning! Du får gärna berätta hur det gick och om du är nöjd när du får hem den.

  • Alylly­ra
    Äldre 5 Nov 14:56
    #8

    Söt klänning!

    Det är som du själv säger jättebra att gå och prova i en butik först. Man kan komma på att den modell man trodde att man ville ha inte alls passade en, eller att den där klänningen som såg helt förskräcklig ut på galgen var assnygg på! Eller tvärtom naturligtvis Flört

    Jag har inte handlat från jenjen själv, men många verkar vara nöjda. Om du söker lite i forumet borde det komma upp massor med trådar där folk visar upp sina klänningar som de fått hem, då kan du själv kika om du tror att det är en bra idé.

    Du kan ju också kolla på att köpa den begagnat, både BT och andra svenska och internationella bröllopssidor har ju en köp&sälj-del. Det är en Mori Lee 1901, fast det visste du säkert :)

  • Äldre 19 Dec 12:15
    #9

    Jag har precis köpt en klänning hos Aliexpress och fick hem den igår, är sååå himla nöjd!! Den var exakt som jag tänkt mig och den satt perfekt! Rekommenderar verkligen att köpa därifrån, allt gick så smidigt och bra! Nu känns det så himla skönt att ha klänningsbiten klar som har varit stressande när butikerna säger att man är alldeles för sent ute (fast jag gifter mig i maj?). Känner mig så lättat och lycklig!


    Våga beställa på nätet! 

Svar på tråden Brudklänningar på nätet