• Emmaskrutt

    Band till festen

    Vi söker ett coverband/trubadur nära Nyköping. Någon som har något förslag? Det är till nästa sommar. 
    Har någon erfarenhet av att hyra band, vad ligger de i för prisklass?

    Mvh Emma

  • Svar på tråden Band till festen
  • Nightrod
    Emmaskrutt skrev 2014-08-09 00:10:50 följande:

    Vi söker ett coverband/trubadur nära Nyköping. Någon som har något förslag? Det är till nästa sommar. 
    Har någon erfarenhet av att hyra band, vad ligger de i för prisklass?

    Mvh Emma



    vad är det för sorts musik du vill att de skall spela.
    Har en bekant som jobbar med att boka band till krogar i sthlm och de banden kommer från hela sverige, så kanske kan hjälpa
    Live free, ride free
  • Emmaskrutt
    Nightrod skrev 2014-08-12 13:41:19 följande:

    vad är det för sorts musik du vill att de skall spela.
    Har en bekant som jobbar med att boka band till krogar i sthlm och de banden kommer från hela sverige, så kanske kan hjälpa
    Ett band som spelar ganska blandat både äldre och ny musik. lite som är dansvänligt. Vi står lite i valet och kvalet om vi ska ha band, tror det spräcker vår budget nämligen. Så vill se lite hur priserna ligger till.
  • Nightrod

    Det hjälpte mig inte så mycket. Pratar vi om dansband, country, jazz, rock osv osv
    det finns många band som vill etablera sig och få scen vana de ställer mer eller mindre upp gratis ibland, gäller bara reka efter rätt band


    Live free, ride free
  • Lajna

    Vi bokade Mannerz I sista minute till vart brollop, de ar baserade I Stockholm men det ar ju inte superlangt :)
    De var uppskattade och hade bra spellistor..
    Rekommenderas

  • Johannapanna

    Jag har inte koll på band i dina trakter, men dom jag vet i Göteborg tar ungefär 10.000kr för en kväll. Då är det ett band som brukar uppträda på fester och bröllop och har en bred repertoar, men för den saken skull inte är kända. Vi kommer ha liveband eftersom vi tror det höjer stämningen och mer uppmanar till dans och fest än att ha en dj/spotify. :)

  • finton

    Jag skickade ett litet PM till dig. Håller helt klart med Johannapanna att liveband höjer stämningen.

  • Förgätmigej

    Anna and the Cat Combo. Grymt duktiga och proffsiga och fick våra gäster att dansa som aldrig förr. annaandthecatcocmbo.com, utgår från Sthlm och tar 12 k inkl resa. Jag letade band som en galning och blev tipsad om dem här på BT. Varma rekommendationer!

  • Emmaskrutt

    Tack för alla var, har inte varit inne på ett tag.
    Vi vill ha ett band som spelar allt mellan himmel och jord, dansband, rock, moderna hits dans och sångvänlig musik;) 
    Vi vet att vi vill ha några som spelar vid vigseln men det är budgeten som styr om vi kan ha liveband eller inte det var därför jag ville veta lte vad det finns. 

Svar på tråden Band till festen