• Äldre 8 Aug 11:07
    2082 visningar
    6 svar
    6
    2082

    Skrytsamt med bild på ringar i tackkort?

    Nu är vi gifta och jag kan med glädje säga att dagen blev helt fantastisk och kärleksfull. Precis som vi hade önskat :)

    Vi sitter just nu och funderar på tackkort och vilka bilder man ska ta med. Vi tänkte göra ett litet kollage med cirka 7 bilder varav två-tre porträttbilder, en bild på tårtan, en gruppbild på gästerna, en på blommorna och eventuellt en på ringarna. Vi undrar dock in ni tycker att det är skrytsamt att ta med en bild på ringarna? Jag själv känner mig tveksam medan min man (äntligen kan jag säga det ;) ) gärna vill ha bilden med.


  • Svar på tråden Skrytsamt med bild på ringar i tackkort?
  • Äldre 8 Aug 11:19
    #1

    Varför skulle det vara skrytsamt? 

    Jag tycker det många gånger är just ringarna, främst brudens kanske, som gästerna vill se. Jag vet inte hur många gånger man hör utanför kyrkan eller under festen "Oh, får jag se på ringen?". Så det kan väl vara ett toppensätt att visa upp dom, genom att välja en bild på ringarna i tackkortet :)

    Så länge fokus ligger på porträttbilderna, så tycker jag definitivt att ni kan välja ett gäng andra bilder (inkl ringarna) också :)

  • Äldre 8 Aug 11:53
    #2

    Jag håller med Daniiel. Ringarna är ju dessutom själva symbolen för att man gift sig, så jag ser inget konstigt med att dom får vara med på ett hörn:)


  • Äldre 8 Aug 17:29
    #3

    cool ide med collage!  Såklart ni kan visa ringarna, det är inget skrytsamt i det för många vill ju se ringarna efteråt. 

     

  • Äldre 8 Aug 19:25
    #4

    Efter att ha läst bara rubriken tänkte jag svara "Inte alls skrytsamt, däremot lite tråkigt" - jag är inte alls smyckesintresserad och skulle hellre se en bild på paret (gärna när de PUSSAS, hehe). Men nu när jag läser att ni tänker göra ett kollage med flera bilder säger jag kör! Det blir säkert jättefint.

  • Himla
    Äldre 9 Aug 10:42
    #5

    Klart ni ska ha med ringarna, de flesta på festen såg nog inte så mycket av dom så jag skulle uppskatta det om jag varit gäst :)

  • Äldre 10 Aug 21:13
    #6

    Har pratat om det här med min man igen och vi har kommit överens om att ta med en bild på ringarna. Tack för era synpunkter :)

Svar på tråden Skrytsamt med bild på ringar i tackkort?