• Äldre 29 Jul 20:33
    15687 visningar
    10 svar
    10
    15687

    oseriös säljare

    Vill bara berätta att jag skickat efter en ring från ur och gullspesialisten i Norge. Han säger att han har full returrätt men jag har köpt en ring genom honom för 11.000 som kom efter TRE månader och då var det fel ring, fel sten och skitkvalité. Inte alls det jag beställt.
    När jag inte ville ha den utan returnerade den, ville han skicka en ny, då hade det gått ca fem månader men det vägrade jag gå med på och han vägrade att betala tillbaka pengarna.
    Jag var tvungen att gå vila Allmanna reklarationsnämnden och de gav mig RÄTT och menade att Stefan Magnusson skulle betala tillbaka pengarna plus ränta till mig men det har inte skett.
    Jag har alla mail kvar som bevisar det jag säger.
    SÅ akta er för att köpa smycket via honom. Han skickade ringen inlindad i lite plast i ett vanligt kuvert. På kuvertet stod att det var ett USB-minne.....en ring som han säger var värderad till mellan 20-25000.kr..........
    Idag nio månader senare så har inte fått tillbaka mina pengar och jag kommer att stämma honom. Det finns också svarta listor som jag kommer att meddela så att inte fler blir lurade av denna man.

    ÅR NI FLER SOM OCKSÅ GÅTT PÅ SAMMA NIT SOM JAG?

  • Svar på tråden oseriös säljare
  • Anonym­ous
    Äldre 15 Mar 03:05
    #1

    Hej! Verkar ha åkt på samma nit som dig. Köpte en ring på tradera.

    (Tänkte att tradera ändå är ett säkert ställe.)

    Min ring kostade inte lika mycket som din, men fick vänta i ca 3 månader. Samma som du.

    Jag fick två st ringar. Inte den jag köpte. Han påstod att posten hade stulit den.

    Känner mig besviken och lurad. Gett ett förslag om han kan skicka ytterligare ett smycke som kompensation. Får se vad han svarar. Annars vill jag ha hälften tillbaka om jag ska behålla dessa. Eller pengarna tillbaka om jag returerar dem.

    Väldigt trist. :(

  • Äldre 12 Mar 20:38
    #2

    Hejsan

    Gjorde ni anmälan? Han har lurat mig på 30,000:- och var verken fått mina pengar tillbaka eller någon ring ???? Snälla om ni inte gjort det, kan ni inte göra det då sp han blir ditsatt nu en gång för alla.

  • Äldre 13 Mar 13:03
    #3
    Anonymous skrev 2015-03-15 03:05:00 följande:

    Hej! Verkar ha åkt på samma nit som dig. Köpte en ring på tradera.

    (Tänkte att tradera ändå är ett säkert ställe.)

    Min ring kostade inte lika mycket som din, men fick vänta i ca 3 månader. Samma som du.

    Jag fick två st ringar. Inte den jag köpte. Han påstod att posten hade stulit den.

    Känner mig besviken och lurad. Gett ett förslag om han kan skicka ytterligare ett smycke som kompensation. Får se vad han svarar. Annars vill jag ha hälften tillbaka om jag ska behålla dessa. Eller pengarna tillbaka om jag returerar dem.

    Väldigt trist. :(


    Vad heter han på tradera?
  • Äldre 4 May 12:16
    #4

    Tomas Magnusson fortsätter , nu under namnet Hamy Nguyen på blocket.

    Jag avstod att köpa då det hela tiden kom halvsanningar. 

    Har blivit fälld inför ARN.

    Hittar en massa skäl att inte skicka med garantibetalsätt.

    www.blocket.se/vi/61982892.htm

    www.byggahus.se/svartalistan/&e=134688

    MVH P

  • Äldre 7 May 18:33
    #5

    Tack ska ni ha, alla ni som varnar! <3

  • Äldre 3 Jul 01:42
    #6

    hej jag har köpt från den personen och har haft problem som du kontakta mig att vi tillsammans rätta till det.

    mvh REZA

  • Äldre 10 Oct 23:36
    #7

    hej
    svara mig att vi kan sätta dit honom jag har blivit lurad av de kontakta mig
    mvh

  • Äldre 24 Jan 14:58
    #8

    tyvärr hjälper det inte hur många vi är så länge han inte har något att ta. Han är en ful fisk som byter namn och jag har ett ärende hos kronofogden men för att ha det får jag betala 1200 om året om jag vill att de skall förtsätta bevaka hans tillgångar. Släpper jag detta får jag aldrig tillbaka något samtidigt riskerar jag att få betala en ring jag inte fått två gånger....

  • Äldre 11 Feb 01:55
    #9

    Tråkigt att höra. :(

    Köper ni begagnat över internet och det kostar en slant så säkra upp er så mycket det bara går med äkthetsbevis på stenar/metaller och även att det skickas klokt med spårbart nummer. Samt kan man använda sig av att pengarna inte överförs till säljaren fören man har mottagit och verifierat posten.

    Jag personligen hade åkt till säljaren oansett om det är affär eller privat person.

    Inom rimliga ställen i Norden så att säga annars skulle jag inte ta risken för sådana summor samt man vill veta allt blir som det är bestämmt.

    Är i banorna att leta efter en bra smed/juvelerare och egen designa förlovningsringarna då vi är åt det konstnärliga hållet bägge två :)

    Men snälla akta er för okända juvelerare/privat när det kommer att handla över nätet. Ni sparar er pengar och problem för blir man lurad kan det som ska bli en av de lyckligaste dagarna i livet komma att bli en mardröm :(

  • Äldre 11 Feb 01:59
    #10

    Angående denna fula fisk så hade jag hoppat rättsliga delen om man inte får hjälp snabbt och hälsat på med en fika, då hade han gladeligen gett mig pengar tillbaka med ränta.

    Men förstår att det är inte lika lätt för alla :(

Svar på tråden oseriös säljare