• Äldre 21 Jul 14:11
    3740 visningar
    10 svar
    10
    3740

    Hjälp att hitta liknande klänningar

    Jag bor i Stockholm och ska gifta mig i maj 2015. Har redan nu börjat titta runt på nätet för att se vilka klänningar som kan tänks vara aktuella. 


    Letar efter en brudklänning som liknar denna: 
    www.pinterest.com/pin/568227677957797275/

    eller denna:
    www.pinterest.com/pin/568227677958054552/

    men tycker mest bröllopsbutikerna har maräng-klänningar eller bröllopsklänningar som inte ens är i närheten av att vara så sköra/spetsiga som den jag söker är. 

    Anar att det kanske finns mer i butik men har ngn tips så får ni gärna dela med er. Tack!

  • Svar på tråden Hjälp att hitta liknande klänningar
  • Äldre 21 Jul 14:12
    #1

    Här kommer de två klänningarna för er som inte orkar klicka på länkarna Flört

  • Äldre 21 Jul 14:43
    #2

    om du ska köpa i butik är det bara att ta med bild på vad du är ute efter och visa så kan dom beställa hem. 
    Butiker har ju oftast bara ett genomsnitt på vad som kan erbjudas, dom har inga problem att beställa hem extra klänningar om det är något särskilt du vill ha. 

  • Äldre 21 Jul 14:56
    #3

    Hej,

    Om du inte söker specifikt de klänningarna du visat utan mest den känslan så kan jag tipsa om White Brud & Fest på Norr Mälarstrand.
    De har t.ex. Pronovias som gör supervackra klänningar. De är i den dyrare katergorin så om du söker något som inte ligger på ca 30.000 så säger jag som föregående talar; hitta någon som kan sy upp exakt den klänningen du vill ha.
    Lycka till!

  • Äldre 21 Jul 15:21
    #4

    Hej! Ville bara säga att designern som gjort dessa underbara klänningar (som även jag drömmer om) är Anna Campbell http://www.annacampbell.com.au/ , just dessa hör till hennes kollektion som måttbeställs men hon har en kollektion som kan beställas via hennes hemsida, vill man prova dem så finns de vad jag vet närmast i Danmark (Roskilde) www.celinachristensen.dk

    L
    ycka till :)

  • Äldre 21 Jul 15:40
    #5

    Har du kollat på etsy.com.


    Där går det att hitta flera i den där romantiska stilen :) 

  • Äldre 24 Jul 22:37
    #6

    Tack för alla gulliga svar. Har inte riktigt budget för att lägga 30 000 på klänningen då jag redan tycker vi är uppe i dyrt bröllop. Ser att det finns en del kopior på Ebay också. Svårt det där, för man vill ju gärna prova live och se hur den passar en. Tur att jag har dryga året kvar! :)

  • Äldre 24 Jul 22:39
    #7
    Chicita skrev 2014-07-21 15:40:19 följande:

    Har du kollat på etsy.com.


    Där går det att hitta flera i den där romantiska stilen :) 


    Jättefina klänningar. Har du själv beställt därifrån?
  • inkanp
    Äldre 25 Jul 08:24
    #8

    Jag vill tipsa om Milagro de Nahrin på Karlavägen, de har några klänningar som är lite mer åt det hållet du visar. Jag hittade en från Allure Bridals som var fin och skir med en massa spets och inget fluff (dock köpte jag den inte för jag kommer låta sy upp min). De har även rea nu :)

  • Äldre 25 Jul 12:46
    #9
    AnnikaSthlm skrev 2014-07-24 22:39:26 följande:
    Jättefina klänningar. Har du själv beställt därifrån?

    Etsy är som ebay / blocket. Det är många säljare samlade under samma tak.


    Så ja jag har handlat via etsy. Men inte nödvändigtvis från någon av dom säljarna du är intresserad av Flört
    Min brudklänning sydde jag själv exempelvis, så jag har inte handlat brudklänningar där.

  • Äldre 25 Jul 18:01
    #10

    Hej!
    Klänningarna är jättefina! Stilen liknar Zetterberg tycker jag, www.zetterbergcouture.se/kollektioner/brud-2012/, men även by Malina har en lite lik stil, www.bymalina.com/category.html/wedding-dresses. Själv var jag alldeles förälskad i Zetterbergklänningarna, men tyckte att de är för dyra. Jag funderade även på by Malina, men köpte sen en begagnad Pronovias på blocket, som jag sedan sålde på blocket igen :)

    Hoppas du hittar din drömlänning!

Svar på tråden Hjälp att hitta liknande klänningar