• Äldre 20 Jul 15:27
    7087 visningar
    7 svar
    7
    7087

    Noter till "utan dina andetag" och "hallelujah".

    Hej! Jag har noll koll på sånt här och har googlat en del utan resultat. Jag chansar på att någon här kan hjälpa mig ;) Jag behöver noter till "Utan dina andetag"- Carolina Peréz och "Hallelujah" - Molly Sandén. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Noter till "utan dina andetag" och "hallelujah".
  • Äldre 21 Jul 13:06
    #1

    Hej! Prova sök efter originalartister istället! Kent och Leonard Cohen. Lycka till!


  • Äldre 22 Jul 08:17
    #2

    "Utan dina andetag" finns att köpa på notpoolen:


    www.notpoolen.com/SheetMusic/Default.aspx


     


    "Hallelujah" finns att köpa på Musicnotes:


    www.musicnotes.com/sheetmusic/mtdFPE.asp&


     


    Jag använder ovanstående noter jättemycket och det går jättebra. Om det är någon som ska sjunga dem, se till att köpa "Hallelujah" i rätt tonart från början. Från den hemsidan kan man nämligen välja i vilken tonart man vill köpa noterna.


  • Äldre 22 Jul 08:18
    #3
  • Em77
    Äldre 22 Jul 11:52
    #4

    Båda sångerna finns i den här boken om du känner någon som har den. www.bokus.com/bok/9789173870481/hallelujah-moments/

  • Äldre 22 Jul 12:04
    #5

    Em77, jag hittar inte "Utan dina andetag" när jag kollar innehållsförteckningen till den boken?

  • Em77
    Äldre 22 Jul 12:10
    #6

    Sorry, jag blandade helt ihop det. Den finns i den här: www.adlibris.com/se/bok/120-ododliga-karleksballader-9789185575992
    Där finns å andra sidan inte Hallelujah.
    Enklast är kanske att köpa enstaka noter.

    Kolla också med den som ska spela. Båda är vanliga sånger på vigslar så om det är en kyrkomusiker som ska spela kanske hen har noter.

  • Äldre 6 Aug 12:43
    #7

    Vem ska spela?


    Jag är ingen pianist, men kan kompa mig själv med ackord på piano. Så det kan ju funka att få fram gratis..

    Sen brukar jag som musiker alltid ta fram mitt eget material just för man vill ha ett som funkar för en själv...

Svar på tråden Noter till "utan dina andetag" och "hallelujah".