• Äldre 17 Jul 08:45
    2750 visningar
    8 svar
    8
    2750

    Ni som dukat utan blommor pga allergi

    Vi har några allergiker i sällskapet och vi har valt att välja bort blommor pga detta.


    Nu står jag inför "problemet" hur dukar man nu, så det ser fint ut och inte för enkelt och "billigt".


    Så klart vill vi hålla nere budgeten, alla tips och bilder mottages tacksamt"

  • Svar på tråden Ni som dukat utan blommor pga allergi
  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 17 Jul 09:26
    #1

    Vi kommer inte heller ha blommor på borden. Vi kommer ha lite murgröna som slingrar sig (detta kan kanske ni också ha??) Sen har vi köpt lite finare blockljus i vår färg som vi ska ha på borden och mellan dessa kommer jag att göra "servettspompoms" som ligger på borden.

    TYP:

    _____________________________________________________________
    |                                                                                                         |
    | ljus ---- murgröna---pompom---murgröna---ljus---murgröna---pompom--ljus |
    |____________________________________________________________|

    Det kanske kan vara något?

  • Äldre 17 Jul 11:21
    #2

    Varför inte plocka ris och kvistar (fråga markägaren först bara) och spraymåla i vitt, silver eller guld och stoppa i vaser.


    Sen gör det mycket för intrycket om du har löpare i någon avvikande färg på borden och ställer ljus med lagom avstånd mellan dom.
    Speglar med små figurer på (eller ljus) är också snyggt. 


    IKEA har relativt billiga småspeglar, finns även bronsfärgade sexkantiga som är riktigt snygga att ha blockljus på.

  • Äldre 17 Jul 13:35
    #3

    ett bröllop jag var på hade  gjort små "öar" på borden med silverfat och på faten hade dom ställt blockljus i olika höjder, dekorerat med snäckor och stenar på silverfaten.  Sen hade dom rankor av murgröna längs med mitten av borden som också snirklade sig runt silverfaten. 

    just ja i mitten av långbordet hade dom placerat en stor silverkandelaber med vita ljus, ljusmanchetter med prismor och slingrat murgröna kring kandelabern och ner på bordet åt två håll - det var liksom därifrån dom hade börjat med murgrönan som då slingrade sig bort på bordet åt två håll.

     Det var jättefint och såg riktigt exklusivt ut. 

  • AkJ
    Äldre 17 Jul 19:33
    #4

    Vi har också valt bort blommor (inte pga allergi utan för att vi vill). Vi har kvadratiska bord med 8 personer runt varje. I mitten placerar vi en silverkandelaber och runt om strör vi ut lite Just married-konfetti och konfetti i vår färg (lila). Vi vill inte ha blommor, men inte heller grenar, murgröna, stenar eller snäckor och liknande, så för oss känns det perfekt. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 18 Jul 13:09
    #5

    vi kommer ha champagnefärgade dukar och lila vepor. Sedan har vi köpt murgröna (fejk) och gjort björkljushållare för värmeljus. På murgrönan kommer vi lägga ut ljuslila pärlband, utöver detta har jag lagt rätt mkt tid på festprogrammen som är klädda i siden band

  • Äldre 19 Jul 20:54
    #6

    Denna tråd var kanon även för mig och min man som planerar förnyelse av löften nästa år. Vi ska ha en minibudget och blommor skjuter gärna iväg i priset, så tack för tipsen även om det inte var vi som frågade. Skrattande

  • Äldre 9 Sep 17:51
    #7

    Du kan vika snygga rosor av papper också. Kolla länken.

    ">



    ¨Lycka till!

  • Äldre 10 Sep 12:58
    #8

    Kandelabrar är snyggt och ser lyxigt ut. Vi lånade av kyrkan.

    comps.canstockphoto.com/can-stock-photo_csp13634136.jpg

Svar på tråden Ni som dukat utan blommor pga allergi