• Äldre 16 Jul 19:40
    1921 visningar
    6 svar
    6
    1921

    Hur har ni gjort??

    Hur stora har ni gjort era inbjudningskort??? Vi gör våra egna och jag har funderat på att göra dom stora som en tredjedel av ett A4 (när pappret ligger med långsidan ner) och sen ha ett vitt papper med själva texten på, så det vita pappret blir ju mindre än det som är i botten.
    Skulle ni säga att det var för litet? Min mamma tycker det e jättelitet och försöker övertyga mig om att göra de större...

  • Svar på tråden Hur har ni gjort??
  • Äldre 16 Jul 19:51
    #1

    Varför måste det vara större? Så länge man ser vad det står. Kan ju ge en lapp med en länk till en bröllopssida om man nu känner för det...

  • Äldre 16 Jul 22:10
    #2

    vi kommer att vika ett A4 tre ggr, så det får som två dörrar om du förstår? så bredden blir en tredjedel av ett A4. och så klippa av liiite på längden (när det är färdigvikt) så vi får ner det i ett standard litet kuvert. 

  • AkJ
    Äldre 16 Jul 23:04
    #3

    Vårt kommer vara kvadratiskt. Har inte exakta måtten i huvudet (sambons punkt, inte min), men vi får väl ut två/A4 och så blir det lite över. 

    Håller med, det finns inget för litet (eller för stort). Om ni gillar det och om man ser vad som står så ...


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 16 Jul 23:48
    #4
    LinneaDavid skrev 2014-07-16 19:40:46 följande:

    Hur stora har ni gjort era inbjudningskort??? Vi gör våra egna och jag har funderat på att göra dom stora som en tredjedel av ett A4 (när pappret ligger med långsidan ner) och sen ha ett vitt papper med själva texten på, så det vita pappret blir ju mindre än det som är i botten.
    Skulle ni säga att det var för litet? Min mamma tycker det e jättelitet och försöker övertyga mig om att göra de större...


    Hej!

    Vi köpte dubbelvikta enfärgade A6 kort+kuvert (förp om 10st) på Panduro och skrev ut på dator-skrivaren hemma. Det finns mallar för olika kortstorlekar i word så det är bara att välja eller ställ in egna mått. Vi körde med vanligt papper först för att se till att texten hamnade rätt. Sen var det bara att printa på på. På framsidan i ena hörnet klistrade vi dubbelhjärtan som även dessa köptes på Panduro. Skrev allas namn inuti med fin guldpenna. Det blev jättefint och kostade inte en förmögenhet heller
    www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3030-Papper/303030-Kortsatser/1/662101-Kort-Kuvert-A6-10-st-Ivory

    www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3020-Stickers/302010-Peel-off/1/125486-Peel-off-dubbla-hjartan-guld

    Lycka till!

    mvh/Jenny
  • Äldre 17 Jul 13:50
    #5

    Jag hade vanlig A4-format.  Vek det 2 ggr  och hade därmed info på alla sidor.  Det blev liksom som ett "kort" att veckla ut  när dom öppnade kuvertet. 

    Hur stort man behöver beror ju på hur detaljerad inbjudan behöver vara. 

    Jag har mottagit bröllopsinbjudningar på storlek visitkort och ändå har allt jag behöver veta fått plats och utan att jag behövt förstoringsglas. 

  • Äldre 17 Jul 14:30
    #6

    Så länge du får plast med allt du behöver så är det "lagom" stor. 
    Tänk inte så mycket på vad det tycks och tänks av så många andra. Vi körde halvt A4 där vi skrev på en sida som vi rullade ihop med ett snörre runt. 

Svar på tråden Hur har ni gjort??