• angeli­ca aspegr­en
    Äldre 16 Jul 16:28
    1838 visningar
    2 svar
    2
    1838

    Inget svar från floristen!!

    Hej,

    Nu behöver jag er hjälp.

    I November förra året kontakta jag en florit och frågade om hon kunde fixa blommorna till vårt bröllop, brudbukett och tärnbuketter...

    Det var inga problem och hon ville att jag skulle komma in med något som hade samma färg som vårt tema så att hon kunde leta blommor. Detta fick hon strax därpå.

    I början av året fick jag reda på att butiken blivit såld så jag mailade henne och frågade hur det låg till. Hon sa att den var såld men att hon skulle göra de buketter som hon lovat. Och att vi skulle höras av i början på sommaren.

    För ca 3 veckor sedan skickade jag ett mail till henne om att jag ville göra klart att med planeringen av blommorna och skickade en bild på blommor som jag hittat i rätt färg. Fick inget svar... Förra veckan skickade jag igen och sa att jag vill prata om det nu för vi gifter oss den 9 Augusti... Inget svar.

    Vad ska jag göra? Ska jag prova att ringa butiken och jaga dem, ska jag avvakta eller ska jag kontakta en ny florist?

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Inget svar från floristen!!
  • Äldre 16 Jul 17:17
    #1

    Hej.

    Testa först att ringa floristen. Det kan ha hänt något med hennes mail. Vi hade samma problem med våran DJ. Det visade sig att hans något hade hänt med hans mejladress men när vi ringde så blev allting ok igen :)

    Dock tycker jag att du skall ringa så fort som du kan och kolla med dom. Blir det inget med den floristen så leta ny.

    Håller tummarna!

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 17 Jul 09:14
    #2

    Tack för hjälpen. Jag ringde till dem igår och det visade sig vara lite konsitgt haha
    Jag viste att de hade bytt ägare men enl hon jag pratat med innan så skulle hon komma in och göra buketten ändå.

    När jag pratade med de nya ägarna igår så sa hon att de hade beställningen på det men att hon jag pratat med var på semester då när jag gifter mig så hon kunde ändå inte göra buketten.

    Jag blev ju såklart orolig och sa typ "För min del spelar det ingen roll vem som gör buketten, bara jag får en"

    Hon var jättetrevlig och menade att det var självklart att jag skulle få den och jag ska dit på måndag för att prata med henne :D

    Tack för svaret!

Svar på tråden Inget svar från floristen!!