• Äldre 13 Jul 22:30
    4367 visningar
    7 svar
    7
    4367

    ni som inte gillar tårta hur har ni gjort?

    Nu ska jag inte gifta mig ännu men jag känner om det nu blir så är jag inte så förtjust i tårta. Är det Någonsom gjort ett bord med olika desserter eller haft flera desserter istället för tårta.

  • Svar på tråden ni som inte gillar tårta hur har ni gjort?
  • Äldre 13 Jul 23:49
    #1

    prinsessan madeleine hade ingen bröllopstårta. Hon bjöd på macarones istället. 

    Jag vet några som haft glassbakelser , några har haft kakbuffe i olika tappningar, några har haft spettekaka. 

    Så nej man måste inte ha bröllopstårta om man inte vill. 

  • Äldre 15 Jul 05:45
    #2

    Vi kommer inte ha tårta utan någon form av glassefterrätt. 


    Jag är gluten- och laktosintolerant och min m2b tycker inte om tårta, vi kommer gifta oss där det är runt 30 grader varmt så glass passade bra som svalkande efterrätt! :) 

  • Äldre 15 Jul 09:15
    #3

    Det är inget som säger att man måste ha bröllopstårta, så kör på det du känner för. Går att ställa upp något av det på tårtställning eller liknande så det ger intryck av en tårta om man så önskar.

    Följande fungerar bra att bygga en "tårta" av: cupcakes, macaroner, minitartletter, chokladbiskvier, praliner, småkakor etc.

    Går även att köra glasstårta om glass är något du äter.

    Fruktsallad?

  • Äldre 15 Jul 09:36
    #4

    Kika på den här också:



    ">

  • inkanp
    Äldre 15 Jul 10:24
    #5

    Man kan även köpa nån sån här grej och fylla med godis istället :) http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Wedding-cake-boxes-candy-box-chocolate-box-favor-box-XY-387/508524926.html

    (Ser dock lite ut som en "bjöj-tårta" haha)

  • Äldre 15 Jul 14:32
    #6

    Ost "tårta". Läs detta coola och läckra reportage: www.brollopsguiden.se/festen/istallet-for-tarta-ost/428

  • Äldre 17 Jul 21:18
    #7

    Jag gillar inte vanlig gräddtårta eller sån där amerikansk frosting tårta. Men jag gillar kladdkaka och mousser så det blir en tårta av det med färska bär och chokladöverdrag!

Svar på tråden ni som inte gillar tårta hur har ni gjort?