• Äldre 13 Jul 20:57
    6659 visningar
    9 svar
    9
    6659

    Bröllopslokal med möjlighet till övernattning i västsverige

    Hej! Är ny här och ser att det går att få massa fina tips från er medlemmar!
    Jag och min blivande man tänker oss ett bröllop på en naturskön plats, gärna nära skog eller sjö/hav. Vi kommer att vara ca 40-50 personer och då vi har en ganska stor skara tillresta gäster skulle vi gärna vilja hyra ett ställe där alla kan umgås och ha roligt ihop både dagen innan och efter själva bröllopet! (dvs övernattning 2 nätter) Vi kommer själva att stå för mat och dryck och letar egentligen efter en fantastisk lokal med möjlighet till övernattning. Bor i Göteborg, men är hyfsat portabla, så egentligen är allt från Alingsås eller Orust, ner mot Borås och Varberg intressant! Hade funderingar på om det finns något vandrarhem/bygdegård eller liknande som kanske har en lada som kan användas för fest? Även om vi tänker oss ett vackert utomhusbröllop på en brygga eller i en skogsdunge är ju som bekant det svenska vädret inte alltid att lita på, varför det hade varit fint att ha en plan B.

    Har ni själva anordnat en fest eller kanske varit på ett bröllop så något sådant ställe? Alla tips på ställen som matchar ovanstående önskemål emottages tacksamt!

  • Svar på tråden Bröllopslokal med möjlighet till övernattning i västsverige
  • Äldre 29 Jul 14:56
    #1

    Hej
    Vi letar efter precis samma i göteborgsområdet, säg gärna till vad du hittar för olika alternativ! vi kommer ha ca 60-70 gäster, vill kunna erbjuda de övernattning på samma plats som bröllopet! Lycka till:)

  • Äldre 29 Jul 19:31
    #2

    Ligger lite längre ner än du tänkt (Halmstad) men kanske kan vara något
    http://www.fjelldalensslott.se/index.php

    Bor själv i Borås och kommer faktiskt inte på någon lokal för ändamålet här i stan med omnejd.

  • Äldre 29 Jul 19:39
    #3

    Sedan finns ju detta ställe på Hönö också, rymmer dock inte så många gäster men det kanske finns något mer vandrarhem/hotell man kan bo på i närheten

    http://www.havskatten.com/festlokal-och-kok.php

    och även detta ställe mellan Varberg och Falkenberg

    http://www.astadgard.se/index.php

  • Äldre 30 Jul 07:56
    #4

    Vi ska gifta oss på Hållö utanför smögen. Fantastiskt fin granitö med bara hav och sten så långt ögat når. Där kan man hyra hela vandrarhemmet 38 bäddar och gifta sig antingen i fyren eller det lilla kapellet. www.utposthallo.se

  • Äldre 31 Jul 19:01
    #5

    Tack för alla tips! Ska genast spana in detta. Hade funderingar på Backe loge utanför Ullared, men har kommit på att det nog blir lite bökigt för alla att åka hela vägen dit ner, särskilt om man vill ha lite personal som ska hänga med

    Funderar på om man kan hålla sig närmare Göteborg och bara låta närmaste sova över. Vill dock fortfarande kunna ordna med mat och dryck själva vilket begränsar det hela en aning. Men viktigaste är såklart att det ligger vackert! Fortsätt gärna komma med bra tips - så tacksam!

  • Äldre 31 Jul 19:02
    #6
    AnnelieK skrev 2014-07-29 19:31:51 följande:

    Ligger lite längre ner än du tänkt (Halmstad) men kanske kan vara något
    http://www.fjelldalensslott.se/index.php

    Bor själv i Borås och kommer faktiskt inte på någon lokal för ändamålet här i stan med omnejd.


    Fantastiskt vackert! Vet du på ett ungefär hur de ligger rent prismässigt samt om det är möjligt att ta med egen mat och dryck?
  • Äldre 5 Aug 14:31
    #7

    Hej! förlåt att jag inte svarat tidigare. ja man får ta med egen mat och dryck om jag tolkar hemsidan rätt. Pris vet jag ej men det är ju oftast bara att skicka iväg ett mail så får man ett prisförslag.

    Var en fd jobbarkompis till mig som gift sig där (hon som sitter på flakmoppen om man kolar in deras bilder) och hon var jättenöjd. Jag vet att de bjöd familjen på boendet och resten fick betala själva.

  • Äldre 5 Aug 15:35
    #8

    Min syster tipsade oss om marstrands fästning.
    som hade möjlighet till d mesta.
    Kanske det skulle passa


    Live free, ride free
  • Anonym (Anna)
    Äldre 30 Mar 20:37
    #9

    Kanske inte är aktuellt längre men Stenungsögården kanske skulle kunna vara något? Nära vattnet med vacker natur, cirka 45 minuter från Göteborg, finns vandrarhem och stugor och ett kapell/en kyrka (osäker på vilket).
    Har sovit i vandrarhemmet och måste dock bara säga att dem sängarna inte är speciellt bekväma, men kanske är stugorna bättre, kanske någon annan här som vet det?

    www.stenungsogarden.se/brollop/

Svar på tråden Bröllopslokal med möjlighet till övernattning i västsverige