• Äldre 13 Jul 09:16
    1319 visningar
    2 svar
    2
    1319

    Någon som kan rekommendera en seriös och bra affär som säljer brudklänningar i Malmö?

    Hej, någon som av egen erfarenhet kan rekommendera en bra affär att beställa i från i Malmö. 
    Behöver nog garanterat få min klänning upplagd också då jag är rätt kort :)

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Någon som kan rekommendera en seriös och bra affär som säljer brudklänningar i Malmö?
  • Äldre 13 Jul 09:56
    #1

    Hej!

    Jag köpte min klänning på Södra Högtidskläder på Gustav Adolfs Torg, där jag fick mycket bra hjälp med val av klänning. Det slutade med att jag köpte en Maggie Sottero Benita på rea, så jag kom undan med 40% rabatt på den klänningen. De erbjöd sig att skicka den till sömmerska för kortning av släp mot en kostnad på ca 800 kr men jag hade inte riktigt bestämt hur jag ville göra så jag tog hem den som den var.
    Fick även ett bra intryck av Palms Design på Bergsgatan (där ingick även ändringar som att korta/sy in i priset, man fick lägga till om man ville ändra axelband osv) men där fanns det inte lika mycket att välja på i det prisläget som jag ville hamna i.
    På Proms & Weddings på Amiralsgatan fanns det väldigt mkt klänningar att välja bland och de var många i personalen som hjälpte en. Det som inte riktigt funkade för mig där var att de hade inte så många klänningar i min storlek (40) och de envisades med att försöka trycka in mig i en storlek 36 vid 2-3 tillfällen. :P 

    Till slut valde jag att korta släpet på min klänning iaf och lämnade in den hos Stitch & Cobblers på Emporia (jobbar där). Där fick jag betala 650 kr för att lägga upp släpet och 250 kr för liten redigering på bolero-överdelen. Dock har jag inte sett resultatet ännu så jag vet inte hur bra de gjort i från sig men det var supertrevliga när jag var där iaf!

  • Äldre 13 Jul 17:50
    #2

    Okej!
    Tusen tack för hjälpen! Att hitta en klänning på REA är ju inte direkt fel det heller, men det viktigaste för mig är att klänningen inte är orimligt dyr men framför allt att jag trivs i den och inte behöver stressa med den när det väl drar i hop sig :)

    Hade varigt roligt att få se din  klänning sen!

Svar på tråden Någon som kan rekommendera en seriös och bra affär som säljer brudklänningar i Malmö?