• Äldre 9 Jul 20:43
    4081 visningar
    5 svar
    5
    4081

    CHOKLAD INBJUDNINGSKORT?!



    Som tråden säger, jag hittade en väldigt annorlunda inbjudan till bröllop som fästmannen blev helt tagen av. En chokladkaka med eget tryck som ett företag här i England gör. Kan det vara något och hur hade du reagerat om du blivit inbjuden till ett bröllop på detta viset? Glad


    Våra familjer älskar choklad och vi har ett väldigt personligt bröllop, mannen personligen tycker att detta är det bästa som vi hittat hittills.

  • Svar på tråden CHOKLAD INBJUDNINGSKORT?!
  • Äldre 9 Jul 20:49
    #1

    Haha, jag har faktiskt sett den grejen tidigare men hade glömt bort det. Tyckte och tycker att det är en jätterolig och personlig inbjudan, om ni nu gillar choklad Glad Sedan vet jag inte hur mycket text man får plats med på själva chokladkakan, men annars kanske ni kan ha med en extra "lapp" med information?

  • Äldre 9 Jul 21:04
    #2
    FruW skrev 2014-07-09 20:49:20 följande:

    Haha, jag har faktiskt sett den grejen tidigare men hade glömt bort det. Tyckte och tycker att det är en jätterolig och personlig inbjudan, om ni nu gillar choklad Glad Sedan vet jag inte hur mycket text man får plats med på själva chokladkakan, men annars kanske ni kan ha med en extra "lapp" med information?


    Tanken är att vi skickar inbjudningarna (till en familj på 3 personer) skickar vi 3 chokladkakor så alla får en varsin, och ett litet finare "inbjudningskort" med information osv som tillsammans blir ett litet paket som skickas ut Glad
  • AkJ
    Äldre 10 Jul 08:59
    #3

    Det passar inte oss, men superskojig idé! Som gäst hade jag uppskattat det. (Fick en gång en inbjudan som hade massa sand i sig. Det var inte lika uppskattat. Sand i hela hallen.)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 10 Jul 09:07
    #4

    Kul grej men väldigt opraktiskt om ni inte levererar dem personligen. Kommer med största sannolikhet smälta eller gå sönder hos posten...

  • Äldre 15 Jul 12:21
    #5

    Jag gillar det! Mest av tanken att det är roligt att göra något som är lite annorlunda!
    Det ska vara lite nytt och oväntat. Då tycker jag det är roligt!
    Man skulle ju även kunna köpa kanske en godare choklad (tar för givet att det inte är den bästa chokladen de levererar) och byta eller göra ett eget omslag som man slår om chokladkakan. Lite pill men det kan vara kul.
     

Svar på tråden CHOKLAD INBJUDNINGSKORT?!