• LinaNo­rdstro­m
    Äldre 4 Jul 10:48
    1923 visningar
    5 svar
    5
    1923

    Förslag tackkort, bilder på gästerna.

    Vi hade en fotostudio på vårt bröllop där alla gästerna fick fota sig. Vi hade tänkt att skicka bilderna till gästerna i tackkortet på nåt vis, frågan är bara hur? Ska man göra en förstoring och skicka?, rama in en bild (fast då kanske ramen inte passar deras stil osv)? Eller skicka filen så dom får beställa förstoring själva om dom vill (fast det känns ju lite trist att bara överföra en fil). 

    Nån som gjort nåt liknande? Kom gärna med idéer!

  • Svar på tråden Förslag tackkort, bilder på gästerna.
  • Äldre 4 Jul 19:10
    #1

    Vilken kul grej! 
    Hur stora är bilderna? Som en id-korts bild eller större? 
    Man kan ju beställa via ex Gallerix att de gör vykort av ens bilder och så skicka det som ett vykort, så kan de själva välja att rama in det i efterhand (eller sätta upp på kylen t ex) :)

  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 4 Jul 20:02
    #2
    AnnsiA skrev 2014-07-04 19:10:55 följande:

    Vilken kul grej! 
    Hur stora är bilderna? Som en id-korts bild eller större? 
    Man kan ju beställa via ex Gallerix att de gör vykort av ens bilder och så skicka det som ett vykort, så kan de själva välja att rama in det i efterhand (eller sätta upp på kylen t ex) :)


    Ja, det kanske skulle vara nåt och så kan man skicka filen också till dom som kanske vill beställa en förstoring eller så..
  • Äldre 4 Jul 20:14
    #3

    Vi gjorde ett typ "album" genom att ta två A4 ark och vika mitt på (så det blev ett litet A5-häfte med 4 blad)


    På framsidan och sen varje högersida i varje uppslag så satte vi en bild.
    Längst fram var en bild på buketten och våra ringar
    Andra bilden var en porträttbild på oss
    Tredje bilden var en bild på gästen om vi hade, annars en allmän bild från festen eller detaljbild på något som passade den gästens/ familjens personlighet
    Fjärde bilden var en bild från eldshowen. Vi hade 4 olika bilder där som vi valde mellan och klistrade in den bild vi tyckte passade bäst ihop med gästens bild.


    Det var alltså riktiga bilder, utan någon text eller annan bild på baksidan, så om man klippte upp häftet längs "ryggen" (vikningen) så hade man 4 bilder som var färdiga att sätta in i en ram om man ville :) 


    Mycket uppskattat

  • Äldre 4 Jul 20:20
    #4

    Jag tror att det skulle vara mycket uppskattat! Vi fick ett tackkort från ett bröllop vi varit på där brudparet hade skickat med ett vanligt foto på oss. Kortet togs av toastmastern som fotade alla par på väg in i lokalen. Mycket kul att få ett kort där både jag och mannen är finklädda och tillsammans!

  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 4 Jul 20:26
    #5
    linda79 skrev 2014-07-04 20:20:14 följande:

    Jag tror att det skulle vara mycket uppskattat! Vi fick ett tackkort från ett bröllop vi varit på där brudparet hade skickat med ett vanligt foto på oss. Kortet togs av toastmastern som fotade alla par på väg in i lokalen. Mycket kul att få ett kort där både jag och mannen är finklädda och tillsammans!


    Precis så tänkte jag med, det är ju kanske inte varje dag man är finklädd och blir fotad i studio
Svar på tråden Förslag tackkort, bilder på gästerna.