• PiaB igen

    Hur skulle ni skriva?

    Nu har vi varit på Malta och träffat vår bröllopsfixare där. Vi har hittat det perfekta stället för oss. Vi kommer att gifta oss på en vingård där och vi tror att vi har en perfekt plan för dagen.
    Från början hade vi tänkt att det bara skulle vara vi två och mina döttrar. Men nu har vi bestämt att bjuda hans fyra syskon med sällskap.
    Vi blir 11 stycken om alla kommer, vilket gör att vi kan bjuda på boendet då vi har möjlighet att hyra ett hus billigt.
    Men hur uttrycker man det i inbjudan? Allt jag kommer på låter fånigt eller skrytigt. Eller ska vi bjuda dem muntligt och förklara hur vi tänker? Hemma sedan ska vi ha en mottagning med tårta och champagne för fler gäster. Så det blir två olika inbjudningar, fast vissa blir bjudna till båda.
    De som vi vill bjuda med till Malta måste ju få veta det tidigare eftersom de måste ta ledigt om de vill komma. Kanske vi ska prata med dem och sedan när det är dags, skicka inbjudningar till alla om "tårtkalas"?
    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Hur skulle ni skriva?
  • PiaB igen

    Bara boendet. Och middag och transfer under dagen. Jag vet inte varför jag har så svårt att få till det

  • Chicita

    Hmm... Kanske 


    Vissa människor står man lite extra nära
    Vi hoppas därför att ni vill fira med oss när vi gifter oss på underbara Malta.
    Ni står för resan, vi står för resten.
    När vi kommer hem blir det lite extra firande med tårta och skumpa.
    Vi hoppas att ni vill vara med vid båda tillfällena.

  • Chicita

    Jag tänkte att om man bara nämner det lite sådär i förbifarten så blir det varken "nu måste ni köpa biljetter för vi bjuder ju på allt annat" eller "ursäkta men skulle ni kanske kunna tänka er att..."

    Du får väl putsa på det :) 

  • PiaB igen

    Det var precis så det kändes, att antingen blir det ett krav, "för vi bjuder minsann". Eller, "skulle ni möjligen kunna tänka er, fast vi är så dumma och gifter oss utomlands".

    Så som du skrev känns lite mer avslappnat och utan tvång. Nu kan vi ju inte tvinga någon, men du förstår hur jag menar

  • PiaB igen

    Nu har vi ändrat oss De gäster vi bjudit insisterar på att betala sin resa, även boendet, och då får de väl göra det. Så kan det också bli, man tror att man vet hur det ska bli. Vi tänkte först inte bjuda någon, vem vill åka utomlands för att se oss gifta oss. Sedan bjöd vi de närmsta, och nästan alla kommer. Plus ett par kompisar som frågade om det fanns någon möjlighet för de skulle så gärna vilja vara med

  • Himla
    PiaB igen skrev 2014-09-17 17:33:44 följande:

    Nu har vi ändrat oss De gäster vi bjudit insisterar på att betala sin resa, även boendet, och då får de väl göra det. Så kan det också bli, man tror att man vet hur det ska bli. Vi tänkte först inte bjuda någon, vem vill åka utomlands för att se oss gifta oss. Sedan bjöd vi de närmsta, och nästan alla kommer. Plus ett par kompisar som frågade om det fanns någon möjlighet för de skulle så gärna vilja vara med


    Vad härligt, grattis!
Svar på tråden Hur skulle ni skriva?