• Nean
    Äldre 28 Oct 14:58
    22353 visningar
    7 svar
    7
    22353

    Mysigt hotell i Köpenhamn

    Hej,

    Jag behöver tips på ett mysigt, centralt och inte alltför dyrt hotell i Köpenhamn. Vi kommer befinna oss i Skåne över jul och tänkte ta en tur över sundet i mellandagarna. Vill passa på att vara lite för oss själva då vi ska umgås med och bo hos svärföräldrarna i två veckor.

    Tacksam för all hjälp jag kan få för jag tycker att det är lite läskigt att boka något utan några som helst rekommendationer.

  • Svar på tråden Mysigt hotell i Köpenhamn
  • Nean
    Äldre 29 Oct 09:27
    #0

    Flyttar upp för jag vill verkligen ha tips!

  • Marina­I
    Äldre 30 Oct 13:23
    #0

    gå in på www.aok.dk, där hittar du det mesta som rör köpenhamn.

    Först och främst ett "icke-tips", jag varnar för hotell Mermaid som har billiga och bra rum.. men bilderna stämmer inte överens med verkligheten. Varnar oxå för Astoria där tågen kör rakt in i ditt rum.. (nästan).

    Är i Köpenhamn och jobbar varje vecka och jag har bott på :
    Clarion Hotel Copenhagen, nyöppnat, ganska dyrt, lyxigt men snobbigt.
    Grand Hotel: ett stenkast från t.ex. Tivoli, äldre hotell, trevlig personal, ojämn rumsstandard och ibland lite dåligt städat (men det har blivit åtgärdat vid påpekande.. trots det trist.)
    SAS Falconer på Fredriksberg: Trevligt standardhotell, jämn och bra rumsstandard (har svt1,2 och tv4), fin utsikt om ni får rum på 16:de våningen (på rätt sida...). De har weekendpris på 895 DKK per rum och natt inkl. morgenmad.
    ComfortHotel på Norreport: bra och prisvärt, enklare standard.
    SAS Radisson: lyxigt och dyrt - men härligt härligt!

    Om ni tar ett hotell utanför staden se då till att någon S-tåg (lokaltåg)-linje stannar hyfsat nära. S-tåg är jättesmidigt att ta sig runt med.

    Ni kan juh oxå välja att bo i Malmö, tar ca 25 minuter med tåg från Malmö station till Köpenhamns H, därifrån är det 5 min promenad till Tivoli och 10 min promenad till Ströget.

    Lycka Till och ha det så trevligt i Köpenhamn!
    /marina

  • Marina­I
    Äldre 30 Oct 13:23
    #0

    PS Nyhamn är jättemysigt! Ds

  • Nean
    Äldre 30 Oct 13:43
    #0

    Tack Marina!

    Vi kan nog inte boka hotell i Malmö för det är för nära hem till svärföräldrarna. Då kan vi inte riktigt motivera varför vi ska sova någon annanstans .

    Ska gå in på sajten du rekommenderade och titta lite.

    // Nean

  • anmajk­o
    Äldre 30 Oct 23:37
    #0

    Phoenix Hotel är oxå trevligt! Rummen längst upp är små (takvånings stuk men trångt) fast alla är fint inredda och lobbyn samt frukostutrymme är snudd på lyxigt! Har bott där flera gånger och kommer gärna tillbaka!
    Kong Fredrik är oxå trevligt!

    Ha det så trevligt!

  • Äldre 22 Jan 14:59
    #6
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
  • Sat 2 Sep 2023 14:41
    #7
    +1
    Bästa sidan att boka hotell - https://hotellook.tp.st/3lYzJHDL Jag brukar använda mig av Hotellook och har fortfarande inte hittat några som är bättre på hotellpriser.
Svar på tråden Mysigt hotell i Köpenhamn