• CoG
    Äldre 21 Jun 15:02
    4578 visningar
    8 svar
    8
    4578

    Present till honom!

    Varför blir det svårare för varje år att hitta på något litet extra?


    Vi firar 5 år den 27/6 och vår första bröllopsdag den 27/7


    Om det fanns obegränsat med pengar hade jag ju lätt fixat ballongflygning, folkrace, hoppa falmskärm osv....men nu behöver jag hitta priser mellan 0-500 kr.


    På femårsdagen får han 5 st stora röda rosor, men något till vore inte så dumt. Några särskilt goda chokladbitar i en fin ask kanske? Men sen då?


    Vi har barn så att sticka iväg över helgen och bo på hotell kommer inte heller att bli av, inte just på 5 årsdagen iaf.


    Kan ni vara gulliga och idébomba här?


    Då han ska ge något till mig är det så lätt, är det något hjärtformat smycke eller annat med hjärtan så går det alltid hem.....han är svårare...

  • Svar på tråden Present till honom!
  • Äldre 23 Jun 23:49
    #1

    Använder han smycken?


    En "dog tag" i silver brukar inte vara så dyr. Istället för hans födelsedatum och namn som man brukar gravera in kan du kanske gravera in ert datum och era namn eller något sånt :) 

  • AkJ
    Äldre 24 Jun 20:33
    #2

    Du kanske kan göra egna presentkort? Då kan du ju bestämma kostnad helt själv. Det kan tex vara att du ger honom massage, hans favoritmat som du lagar åt honom, att ni har barnvakt och går på bio/har filmkväll hemma, att du lovar att ta hand om disken 10 gånger när han är extra trött, eller egentligen vad som helst. När min bror flyttade hemifrån för massa år sedan fick han tio "varm choklad och macka, gjord av lilla syster"-presentkort. Det uppskattades mycket. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 19 Sep 18:28
    #3

    Ser att datumen redan har varit men kanske ett tips till jul eller framtida bröllopsdagar: secret box!
    Ett album med lite vackra svartvita sensuella bilder på dig

  • CoG
    Äldre 22 Sep 21:31
    #4

    Det blev en fin mini bröllopstårta (likadan som den vi hade då vi gifte oss) till efterrätt, svartvita inramade foton från bröllopet och ett halsband från getpesonal.

  • CoG
    Äldre 22 Sep 21:32
    #5
    Chicita skrev 2014-06-23 23:49:05 följande:

    Använder han smycken?


    En "dog tag" i silver brukar inte vara så dyr. Istället för hans födelsedatum och namn som man brukar gravera in kan du kanske gravera in ert datum och era namn eller något sånt :) 


    Det blev ju ett sånt :) 

  • Äldre 22 Sep 21:50
    #6
    CoG skrev 2014-09-22 21:32:40 följande:

    Det blev ju ett sånt :) 


    Jättesnyggt också Solig
  • Äldre 23 Sep 22:52
    #7

    Kanonfint Solig

  • CoG
    Äldre 25 Sep 20:45
    #8

    :D


     


    Han blev nöjd och jag med.


    Mitt på dagen då sonen sov och äldre dottern satt vid datorn stack vi på stan och åt lunch på en båt och då barnen ätit middag och vi satt igång filmmys till dom grillade maken och fixade ugnsrostade grönsaker och jag dukade och gjorde mysigt på vår altan med pianomusik, rosor i några vaser och tända ljus.


    Det gick att få till en fin första bröllopsdag och även en bröllopsmiddag för två än fast båda barnen var hemma.


    Det som var över av tårtan gick vi över till grannarna med. De tyckte att den både var fin och god och undrade vart vi köpt den :)

Svar på tråden Present till honom!