• Äldre 12 Jun 12:57
    2475 visningar
    7 svar
    7
    2475

    Hur ska vi formulera oss?

    Ja, vi ska alltså gifta oss. Nästa år skall det gå av stapeln och sambon och jag planerar och funderar över budget, gästlista, färgtema m.m. m.m. m.m.

    Jag känner att foto är en post som jag skulle kunna lägga mycket mer pengar på än min sambo. Jag vill boka en fotograf under hela dagen. Foton är tillsammans med ringen det som finns kvar efter den stora dagen och ett bra foto kan förmedla så mycket mer än hur allt såg ut.

    Vi har levt tillsammans i sju år och har allt som hör ett hushåll till och med tre små barn är resa efter bröllopet ingenting som vi har planerat för. En tanke som slagit mig är om bidrag till fotoposten är något som går att önska sig som gåva till brudparet. Istället för ett bidrag till bröllopsresan så ett bidrag till fotografen. Då får vi ett fint minne från dagen från alla som ville vara med. Hur formulerar vi detta bäst eller tycker ni att vi ska tänka om och få med det i budgeten på något vis.

    /Linda

  • Svar på tråden Hur ska vi formulera oss?
  • Äldre 12 Jun 13:03
    #1

    Tillägg

    Ska kanske tillägga att jag inte räknar med att hela kostnaden täcks men ett bidrag till kostnaden skulle göra att blivande maken skulle kunna tänka sig att gå halva vägen.

  • Äldre 12 Jun 13:20
    #2

    man BEHÖVER ju inte nämna att det är just till fotografen, man kan bara skriva att 
    " vi önskar oss ingen speciell grej i present, men gärna ett frivilligt, ekonomiskt bidrag". typ. har aldrig varit duktig i tal/skrift.. :P sen så gör ni ju vad ni vill med pengarna- om det är att betala fotografen, ja men visst. :)

  • Äldre 12 Jun 13:29
    #3

    Till filibustern.
    Du har helt rätt och så har tankarna oxå gått. Kanke ska köra på det i alla fall.

    Tar personligen emot lite att rent ut be om ett ekonomiskt bidrag...trots att det är exakt vad jag gör! Skulle kännas bättre om det kunde specificeras att bidraget avser just fotografen och inte (underförstått) kommer att täcka kostnaden för t.ex. maten.

  • Äldre 12 Jun 13:36
    #4
    linda79 skrev 2014-06-12 13:29:20 följande:

    Till filibustern.
    Du har helt rätt och så har tankarna oxå gått. Kanke ska köra på det i alla fall.

    Tar personligen emot lite att rent ut be om ett ekonomiskt bidrag...trots att det är exakt vad jag gör! Skulle kännas bättre om det kunde specificeras att bidraget avser just fotografen och inte (underförstått) kommer att täcka kostnaden för t.ex. maten.


    det gör det, men kan lugna dig med att MÅNGA önskar pengar i bröllopspresent, mest för att då får brudparet själva välja vad de vill lägga det på, och inte riskera att få massa de redan har eller nåt. många skriver typ 

    "då vi har allt vi behöver i hushållet, så önskar vi en frivillig slant som gåva" eller liknande. sen om ni vill, men JAg tycker det känns onödigt, för det har egentligen inte gästerna något med att göra, så kan ni skriva att gåvan kommer gå till bl.a fotografen. 
  • Äldre 12 Jun 13:56
    #5

    Vi ville inte önska oss något alls, vi ville att gästerna skulle komma och ha trevligt med oss. Men pappas sambo insisterade på att vi måste önska oss något.


    Så vi skrev typ såhär:


    Vår önskan är att ni kommer och delar denna dagen med oss, om ni vill förgylla vår dag så klär ni er enligt temat.
    För er som absolut vill ge en present så tar vi tacksamt emot ett bidrag till bröllopsresan.

    Så ni kan ju kanske skriva typ:


    Vi önskar mest av allt att ni delar vår dag, men vi hoppas även att kunna få dokumentera den. För er som vill ge en gåva så tar vi tacksamt emot ett bidrag till fotograf.

  • CJ5
    Äldre 12 Jun 16:20
    #6

    "När man vårat husgeråd ser över,
    kan man snabbt konstatera att vi inget mer behöver.
    Vill man hjäpa till att våran bröllopsdag extra förgylla,
    kan en gåva på vårt konto vara ett sätt att det uppfylla"

  • Äldre 29 Jul 00:59
    #7
    linda79 skrev 2014-06-12 12:57:41 följande:

    Ja, vi ska alltså gifta oss. Nästa år skall det gå av stapeln och sambon och jag planerar och funderar över budget, gästlista, färgtema m.m. m.m. m.m.

    Jag känner att foto är en post som jag skulle kunna lägga mycket mer pengar på än min sambo. Jag vill boka en fotograf under hela dagen. Foton är tillsammans med ringen det som finns kvar efter den stora dagen och ett bra foto kan förmedla så mycket mer än hur allt såg ut.

    Vi har levt tillsammans i sju år och har allt som hör ett hushåll till och med tre små barn är resa efter bröllopet ingenting som vi har planerat för. En tanke som slagit mig är om bidrag till fotoposten är något som går att önska sig som gåva till brudparet. Istället för ett bidrag till bröllopsresan så ett bidrag till fotografen. Då får vi ett fint minne från dagen från alla som ville vara med. Hur formulerar vi detta bäst eller tycker ni att vi ska tänka om och få med det i budgeten på något vis.

    /Linda


    Många fotografer erbjuder "presentkort" på just det paket brudpar är intresserade av och då känns det ofta som en "värd" present!
Svar på tråden Hur ska vi formulera oss?