• nyår

    Skobekymmer

    Vi gifter oss nyårsafton, och jag letar skor. Har hela tiden varit inställd på att ha ett par skor utomhus för fotografering (typ kängor som inte ska synas), och ett annat par under själva vigseln och festen. Men så hittade jag de här:  www.swedenrock-online.se/tuk-black-girly-boot-stoevlar/art_154315/

    Min klänning är vit med svarta detaljer, och kanske kan vara lite kul. Men så tänker jag att de kanske bli alldeles för varma att ha inomhus en hel kväll, och alldeles för kalla för att ha utomhus en vinter. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Skobekymmer
  • Nyfiken gul , nu fru

    så snygga skor!  

    Men ja dom är inte fodrade så vitt jag kan se så det är ju inga vinterskor direkt. 

    Jag skulle nog leta ett par finare vinterkängor och sen satsa på ett par lättare skor att ha inomhus. 

  • nyår

    Problemet med två par skor är ju att det är näst intill omöjligt att hitta två par som är lika höga, vilket betyder att det blir krångligt med klänningens längd. Därför jag letade andra alternativ. Men har svårt att komma på en bra sko som passar till allt.

  • Nyfiken gul , nu fru

    att hitta skor som passar längdmässigt till klänningen inomhus är nog det lättaste. 

    jag skulle nog leta efter rejäla vinterkängor med rejäl sula och klack som gör att du kommer upp dom centimetrar som behövs. 

  • sötnöten

    Alltså en tanke är att om du bara ska ha skorna ute i syftan att fotograferas en stund så:
    1. På med ett par tjockare strumpor i, skorna är trotsallt justerbara med snören 
    2. Håll ut, man brukar vara uppe i allt annat ändå ;) 

    Jag tror att du skulle kunna ha dem skorna hela tiden om du så vill, men annars är det bara att hitta två par, och jag kan inte tänka mig att det kan vara omöjligt att hitta lika klackhöjd. Fokusera på det par skor du ska ha mest, som jag förstår inneskor, och sedan anpassa de du ska ha ute :) 

    LYCKA TILL! 

Svar på tråden Skobekymmer