• Cenicienta

    Uppdrag inför möhippa

    Hej allihop! Jag behöver lite tips då jag anordnar min bästa väns möhippa.
    Jag behöver hjälp med något litet uppdrag som min vän ska genomföra innan möhippan drar igång. 
    Hon ska genomföra uppdraget själv och tanken med det är att uppdraget ska ta henne till en plats där vi i möhippegänget möter upp henne så att möhippan kan dra igång.
    Uppdraget ska inte vara pinsamt. 
    Nån som har nåt tips?

  • Svar på tråden Uppdrag inför möhippa
  • Glytten

    På en möhippa jag varit på så fick bruden ett paket på morgonen med instruktioner om vad hon skulle ha på sig, ett busskort så hon kunde hoppa på en specifik stadsbuss/hoppa av på bestämd plats och gå in i en butik.. Där fick hon välja ett plagg som hon tyckte om (pengarna låg i ett kuvert i paketet).. Butiksbiträdet gav bruden nästa ledtråd, nämligen att bege sig till espressohouse för att köpa en härlig kopp kaffe.. Där väntade vi på henne och sen fortsatte dagens äventyr.

  • Äppelpaj

    Jag fick i uppdrag att fotografera olika saker, jag fick en lapp och en kamera. Om det blir pinsamt eller ej beror ju på vad som står på lappen... Jag hade t ex en katt, något kungligt, en par som pussas, något vitt, något lånat, en människa som rider på ett rådjur (finns en rådjurstaty i stan) osv. För mig var det här perfekt och jätteroligt!

    Ovanstående lät ju också jättebra, bara att fylla på med mysiga och lite lagom kluriga saker :)

  • Gittan

    Hur har det gått med möhippan? 


    Jag står inför samma funderingar nu och skulle gärna vilja veta hur ni gick tillväga för att kidnappa bruden :)

Svar på tråden Uppdrag inför möhippa