• Äldre 2 Jun 10:45
    4938 visningar
    15 svar
    15
    4938

    Kommer ni att dansa brudvals?

    Kommer ni att dansa brudvals?
    Här har vi några små sötnötar som svänger loss!


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer ni att dansa brudvals?
  • Äldre 2 Jun 18:17
    #1

    Är gift för andra gången och första gången dansade vi brudvals men det skippade vi  helt när jag gifte om mig. Det kändes inte viktigt. 

    så jag röstade annat eftersom jag har två bröllop bakom mig

  • Äldre 2 Jun 18:49
    #2

    Jag röstade nej


    Jag har en väldigt trasig fot så att dansa är inte högsta prioritet för mig ;) 

  • Äldre 3 Jun 07:31
    #3

    Jag röstade annat, för vi dansade en första dans men det var ingen vals, det var mer en tryckare.

  • Äldre 3 Jun 08:30
    #4

    Vi hade ingen bröllopsvals utan vi dansade en gammal hederlig tryckare <3

  • Äldre 3 Jun 10:23
    #5

    OM det blir någon dans blir det mer tryckare. Men vi är inte jättepeppade över att folk ska stå och glo när vi dansar.

    Tycker det kan vara väldigt fint med valsande brudpar men det där med bröllopsdans har mer och mer blivit sammankopplad med någon form av ångest och pinsamhet sedan alla de där hemmakoreograferade danserna har blivit ett vanligt inslag.

  • Alylly­ra
    Äldre 3 Jun 10:38
    #6

    Vi dansade bröllopsvals.

    Och det trots att min man inte kan föra, och jag inte kan följa... Men vi skärpte oss till tusen, och det gick faktiskt riktigt bra! Vi hade tre valser i rad i början av festen, innan den poppiga musiken drog igång.

  • AkJ
    Äldre 3 Jun 10:48
    #7

    Jag har också en väldigt trasig fot, men bröllopsvalsen ska dansas! :) Ingen av oss kan dansa, eller föra, men vi får väl öva. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 3 Jun 11:48
    #8
    AkJ skrev 2014-06-03 10:48:14 följande:

    Jag har också en väldigt trasig fot, men bröllopsvalsen ska dansas! :) Ingen av oss kan dansa, eller föra, men vi får väl öva. 


    Ja det är ju bra om du klarar det. :) 


    Jag höll på att svimma under vigseln av smärtan som kom av att ha varit på benen så länge, så då var inte någon dans en prioritet ;) 

  • AkJ
    Äldre 3 Jun 20:51
    #9
    Chicita skrev 2014-06-03 11:48:27 följande:

    Ja det är ju bra om du klarar det. :) 


    Jag höll på att svimma under vigseln av smärtan som kom av att ha varit på benen så länge, så då var inte någon dans en prioritet ;) 


    Det är min mardröm! Förstår inte hur jag ska kunna stå upp under vigseln, även om jag köpt hyfsat bekväma skor. 
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 3 Jun 21:15
    #10
    AkJ skrev 2014-06-03 20:51:21 följande:
    Det är min mardröm! Förstår inte hur jag ska kunna stå upp under vigseln, även om jag köpt hyfsat bekväma skor. 

    Ska ni gifta er i kyrkan så kan ni prata med prästen i förväg och se om ni kanske kan få stolar att sitta på under vigseln (tror det är en katolsk sed egentligen, men det borde inte vara omöjligt även i svenska kyrkan)


    Borgerligt borde det inte vara några problem, där kan ni nog bara säga till att ni behöver sitta större delen av cermonin, förutom under den juridiska delen :) 
    (alltså om ni lägger till något i så fall, den vanliga cermonin är väl bara typ 2 min max så det orkar man ju stå :) )

    Om jag hade vetat att det var ett alternativ att få sitta så hade jag bett om det för jag minns inte halva vigseln pga smärtan...

  • Äldre 3 Jun 22:50
    #11

    Självklart! Skulle inte ha känt mig gift om det inte var en vals eller far-dotter-vals :)

  • AkJ
    Äldre 8 Jun 09:20
    #12
    Chicita skrev 2014-06-03 21:15:06 följande:

    Ska ni gifta er i kyrkan så kan ni prata med prästen i förväg och se om ni kanske kan få stolar att sitta på under vigseln (tror det är en katolsk sed egentligen, men det borde inte vara omöjligt även i svenska kyrkan)


    Borgerligt borde det inte vara några problem, där kan ni nog bara säga till att ni behöver sitta större delen av cermonin, förutom under den juridiska delen :) 
    (alltså om ni lägger till något i så fall, den vanliga cermonin är väl bara typ 2 min max så det orkar man ju stå :) )

    Om jag hade vetat att det var ett alternativ att få sitta så hade jag bett om det för jag minns inte halva vigseln pga smärtan...


    Det är borgerligt, med en ca 45 min lång ceremoni. vet att vi kan sitta, vi kan ju som du säger göra vad vi vill, men det känns inte så kul. Planen nu är att ha stolar nära och sätta mig/oss om jag verkligen måste. 
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 8 Jun 11:52
    #13
    AkJ skrev 2014-06-08 09:20:10 följande:
    Det är borgerligt, med en ca 45 min lång ceremoni. vet att vi kan sitta, vi kan ju som du säger göra vad vi vill, men det känns inte så kul. Planen nu är att ha stolar nära och sätta mig/oss om jag verkligen måste. 
    Det låter som en bra plan :) 
  • Äldre 8 Jun 17:53
    #14

    Jag röstade nej. Min m2b säger bara att traditoner är till för att brytas... Men i själva verket tror jag att han är rädd för att skämmas över att han inte kan dansa vals. Vi kommer att bli gifta oavsett om vi dansar vals eller inte.

  • madmox­xi1177
    Äldre 23 May 19:04
    #15

    Mitt svar är FUCK VALS!


    Vi är två discodansare och träffades just på dansgolvet.
    Så här kommer det dansas men inte ngt valsande! Ev. gull-gung men inget annatTungan ute

Svar på tråden Kommer ni att dansa brudvals?