• Liisen

    istället för gästbok?

    Hej, hur har ni gjort som inte vill ha någon traditionell gästbok utan istället lösblad med olika frågor som gästerna får fylla i under kvällen om de vill?
    Vad har ni gjort för frågor mm?
    Någon vänlig själv som ev kan tänka sig att dela med sig av sin mall då jag börjar få lite ont om tid...går lite för fort på sluttampen =)

    Tack

  • Svar på tråden istället för gästbok?
  • suzzi

    Hej!
    Vi använde inte en vanlig gästbok då varken vi eller våra gäster tycker om att skriva i sådana och vi ville inte riskera att köpa en bok och bara få alla namnen rakt upp och ner.
    Istället så använde vi oss av ett wedding tree där alla gäste satte sitt fingeravtryck. Vi valde färger som passade vårt tema. Vi ramade in trädet och har nu det som ett evigt minne på vår vägg där vi hela tiden kan se det.
    Lycka till.

    http://www.weddingchicks.com/freebies/wedding-signs-labels/free-printable-tree-thumbprint-guestbook/

  • Marione

    Jag funderar på att ha en sådan där klassisk "Mina Vänner"- bok för barn som får gå laget runt. Eller ett par stycken blir det ju. Eller att köpa en och enbart modifiera frågorna lite. Att det inte ska vara så allvarligt och mest en kul grej för gästerna...

  • Liisen
    suzzi skrev 2014-05-31 11:10:19 följande:

    Hej!

    Vi använde inte en vanlig gästbok då varken vi eller våra gäster tycker om att skriva i sådana och vi ville inte riskera att köpa en bok och bara få alla namnen rakt upp och ner.

    Istället så använde vi oss av ett wedding tree där alla gäste satte sitt fingeravtryck. Vi valde färger som passade vårt tema. Vi ramade in trädet och har nu det som ett evigt minne på vår vägg där vi hela tiden kan se det.

    Lycka till.

    www.weddingchicks.com/freebies/wedding-signs-labels/free-printable-tree-thumbprint-guestbook/


    Detta var en kul idé, har aldrig sett det förut. :) en sådan får det kanske bli. Skriver man sitt namn på/vid sitt avtryck så man vet vems som är vems?
  • suzzi

    Liisen: Vi velade lite om det. Till slut kom vi fram till att det kunde bli rörigt. Alla skriver inte smått och vissa skriver spretigt, det hade stört mitt öga väldigt mycket. Ett alternativ vi hade var att typ toastmadem/toastmaster skulle skriva allas namn. Vi övergav namnidéen för det rent estetiskt snygga. Vi vet vem som var våra gäster.
    Däremot satte vi våra egna först och "ihop", så nära intill varandra det gick. Under trädet hittade jag en snygg "font" , typsnitt, som jag skrev våra förnamn och bröllopsdatum. Det krävdes också att jag fick förstora upp trädet i den storlek jag ville ha för att sedan kalkera över det på ett papper som jag ville ha.

Svar på tråden istället för gästbok?