• Äldre 22 May 12:17
    8367 visningar
    15 svar
    15
    8367

    En veckas resa, kort flygtid - vart?

    Någon som har tips på vart man kan åka på bröllopsresa i en vecka, och som inte har så lång flygtid? Min blivande avskyr att flyga så vill minimera flygtiden, men vill ändå komma iväg till något fint och intressant ställe. Funderade på Italien men där har vi varit flera gånger, likaså de flesta andra länderna kring medelhavet. De nordafrikanska länderna är ju bara en liten bit längre än så, någon som varit där? Eller andra tips, allt tas tacksamt emot! :)

  • Svar på tråden En veckas resa, kort flygtid - vart?
  • Äldre 22 May 12:18
    #1

    och just det vi måste åka i juli så helst inget som är dödsvarmt vid den tiden.

  • Äldre 22 May 12:36
    #2

    Sopot i polen är lite "rivieran". Varmt i vattnet i polen o oftast bra väder på sommaren men inte medelhavsvarmt. Ett tips

  • Äldre 22 May 13:21
    #3

    London eller Dublin kanske? Fast det beror ju på vad ni har för intressen och vad ni vill få ut av resan. I juli är det ju varmt vart man än åker. 

    Har ni varit på Mallorca? Flygtiden är strax över tre timmar och ni får sol och bad och hyr ni bil finns det en hel del intressanta och romantiska ställen att besöka :)

  • Äldre 22 May 13:33
    #4

    Vi kommer att åka till Rhodos en vecka, hotellet heter Sunprime Miramare Beach och ser helt underbart ut. Kika på det! :)


    7 juni 2014
  • Äldre 23 May 12:01
    #5

    Tack för tipsen! Polen har jag inte alls tänkt på men det såg mysigt ut, Rhodos och London har vi varit i. Mallorca trodde jag var väldigt turistigt men har googlat lite och verkar finnas en hel del fina ställen! Dublin är jag också sugen på.

  • Äldre 23 May 13:32
    #6

    Ni har ju hela Europa :) Tunisien är fint men i juli är det varmt. Egypten gillar vi också men också varmt i juli.


    Dublin är skittråkig stad enligt mig. Grå och trist. KOm hem igår från London och London är ju alltid London :D Paris är också underbart. Sen finns ju Spanien och Grekland. Thailand är mer turistigt än själva mallis nu för tiden tycker jag. Sen beror det alltid på var man är. Kroatien? Sicilien? Sardinien? Korsika? Som sagt, det finns massor av resmål...

  • Maj12
    Äldre 23 May 17:14
    #7

    Jag gillar Dublin! Jätte mysigt!

    Vi åker till Malta efter bröllopet, har inte varit där förut men bara hört positivt än så länge. Fast det är ju varmt där i juli.

  • Äldre 23 May 18:15
    #8

    Corsica

  • Äldre 23 May 21:34
    #9

    Karpathos! Bara typ tre timmar! Sådär underbart grekiskt charmigt och vackert!!Hyr moppe, fyrhjuling eller bil och åk runt själva på ön och besök otroligt vackra stränder och små byar i bergen! Vi var där i juli, det var varmt -men fläktade så det var precis lagom!
    Åker man bara runt på den lilla ön så kan man hitta helt underbara paradisstränder som man nästan är ensam på! Och vykortsvyer överallt! Lätt ett ställe jag kommer åka tillbaka till! :)

  • Äldre 24 May 16:52
    #10

    Jag älskar Budapest! Supermysig stad med fina byggnader, god mat, mycket sevärdheter och flera underbara spa:n. För oss blir det Palermo, Italien, men det kan jag inte uttala mig om än, eftersom jag aldrig varit där tidigare.

  • Äldre 26 May 13:47
    #11
    milla87 skrev 2014-05-24 16:52:15 följande:

    Jag älskar Budapest! Supermysig stad med fina byggnader, god mat, mycket sevärdheter och flera underbara spa:n. För oss blir det Palermo, Italien, men det kan jag inte uttala mig om än, eftersom jag aldrig varit där tidigare.


    Gillar också Budapest men har varit där tidigare, och ska dit med jobbet i höst. Det är en härlig stad!


    Det börjar luta åt någon ö, Sicilien, Malta, Korsika kanske... Eller någon grekisk ö. Har även tänkt på Azorerna, det känns spännande!

  • Äldre 29 Jul 01:36
    #12
    jessi85 skrev 2014-05-22 12:17:27 följande:

    Någon som har tips på vart man kan åka på bröllopsresa i en vecka, och som inte har så lång flygtid? Min blivande avskyr att flyga så vill minimera flygtiden, men vill ändå komma iväg till något fint och intressant ställe. Funderade på Italien men där har vi varit flera gånger, likaså de flesta andra länderna kring medelhavet. De nordafrikanska länderna är ju bara en liten bit längre än så, någon som varit där? Eller andra tips, allt tas tacksamt emot! :)


    Portugal (Algarvekusten) är väldigt fint och trevligt. Min familj har hus här som vi hyr ut då vi inte är där. Det är lagom för en vecka att vara där :)
  • Äldre 29 Jul 11:13
    #13

    Vi gillar Malta så mycket så vi ska gifta oss där, så min röst faller på Malta. Fast vi åker till en av öarna, Gozo. Det är nog varmt i juli dock, men man kan svalka sig i det turkosblå vattnet

  • Äldre 29 Jul 11:31
    #14

    Instämmer om Malta! Kort restid och fantastiskt!=)

  • Äldre 1 Aug 18:10
    #15

    Vet inte om ni skriver här längre men jag skulle säga kroatien! Kort flygresa och fantastiskt vackert :)

Svar på tråden En veckas resa, kort flygtid - vart?