• Äldre 20 May 08:00
    2571 visningar
    7 svar
    7
    2571

    Långholmen hotell och restaurang (fängelset)

    Hej!

    Någon här som gift sig, firat fest eller varit på bröllop/fest i Långholmens värdshus/hotell/vandrarhem/restraurang i Stockholm?

    Slår rekord i antalet använda "/" i en text, men det är något oklart för mig vad man ska kalla dem :)

    Vi har varit i kontakt med dem lite, de verkar väldigt trevliga och utbudet på buffémenyn är precis i vår smak. Dock är det något över budget, men vore kul att höra vad andra säger.

    Vi har också varit i kontakt med Carlhälls gård på Långholmen. Det skulle passa oss och vårt sällskap perfekt att vara där, men de var extremt fåordiga och otrevliga i sina mailsvar så jag tror att de går bort...

    / C

  • Svar på tråden Långholmen hotell och restaurang (fängelset)
  • Äldre 20 May 09:38
    #1

    Vi var på ett bröllop på Långholmen för ett par år sedan. Men jag tror inte att vi var på själva vandrarhemmet.


    Lokalen kändes trist och steril i alla fall. Typisk "konferensanläggningsmatsal".
    Det var ett långt hus där vi var i ena änden och jag tror att det var någon skola (folkhögskola?) i andra änden...
    Det låg absolut längst in på området

  • Alylly­ra
    Äldre 20 May 09:51
    #2

    Jag har bara varit på konferens på Långholmens vandrarhem/mm. Det var trevligt, maten var god och lokalerna var väldigt fina. Vi pratade till och med om att det var väldigt passande lokaler för ett bröllop.

    Jag kikade sen lite på deras prislista när vi var på jakt efter lokal, men de gick bort eftersom det var för få som gick in i lokalen jämfört med vad vi behövde. Mer än så vet jag tyvärr inte :)

  • Äldre 20 May 11:07
    #3

    Jag har bott där på konferens ett par gånger, jag tyckte det var jättemysigt! Maten har varit helt fantastisk och det jag har träffat av personalen verkade väldigt bra. Kan dock bara uttala mig om "hotell-delen".

  • Äldre 18 Dec 12:59
    #4

    Vi var och tittade i slutet av sommaren, det kändes lite för uppstyrt för vår del och vi kommer att gifta oss på Lövstabruk istället.

    Ganska hjälpsam personal, men något stel middagslokal. Dessutom lite omständligt med trappor osv för att ta sig ut och in - men det är säkert fin mat och så!

  • Äldre 18 Dec 14:34
    #5

    Långholmen folkhögskola har jag varit på ett superbra bröllop på och lokalen stor och fin och inga trappor eller annat svårt då det ligger i markplan med direkt utgång till utomhus. Men det är kanske inte samma lokal som andra varit på?

  • Aniara­4
    Äldre 18 Dec 16:39
    #6

    Det är skillnad på Långholmens värdshus (med vidhängande hotell och vandrarhem i gamla fängelsecellerna) och Långholmens folkhögskola.

    Jag har bara varit på värdshuset och ätit brunch ett par gånger och tycker det är fint och trevligt och bra mat, och Långholmen är ju fin. Vet inte om de har någon annan festlokal eller om man bokar en del av restaurangdelen? (Den har ju flera avdelningar.) Sen är det ju en fördel att det finns hotellrum för tillresande gäster och lite speciellt att bo i ett fängelse.

    Om ni vill kan ni ju ha fängelsetema med många gamla unkna sexistiska skämt om äktenskapets bojor och "the old ball and chain": Flört

  • Äldre 18 Dec 20:26
    #7

    Det var på själva värdshuset vi var och kollade, de har en festvåning också och det var där man kunde boka för fester som jag förstod det! Men det är en väldigt fin omgivning :)

Svar på tråden Långholmen hotell och restaurang (fängelset)