• Äldre 3 May 15:35
    6146 visningar
    15 svar
    15
    6146

    Handla brudklänning över aliexpress?

    Tänkte beställa efter en klänning ifrån aliexpress.com för o slippa betala dyrt för en bröllopsklänning, men e jätte rädd att jag kanske får klänningen efter bröllopet än innan (ska gifta mig 2 augusti)
    Någon som beställt efter klänningar ifrån dem o hur lång har leveranstiden varit då?? Vet ni kanske andra billiga sidor där man kan beställa ifrån där leveranstiden inte varit lång?

  • Svar på tråden Handla brudklänning över aliexpress?
  • Äldre 3 May 17:31
    #1

    Läs alla kinaklänning-trådar. JJ's House verkar ha väldigt snabb leveranstid.

  • Äldre 3 May 19:21
    #2

    Jag har handlat massor från Aliexpress. 3 brudklänningar bla.. =) Leveranstiden varierar, 3-8 veckor ca. Har funkat fint med alla beställningar jag gjort! Älskar den sidan!

  • Äldre 3 May 20:19
    #3
    Marie Malmö skrev 2014-05-03 17:31:54 följande:

    Läs alla kinaklänning-trådar. JJ's House verkar ha väldigt snabb leveranstid.


    Okej tack ????
  • Äldre 3 May 20:34
    #4
    stephanies skrev 2014-05-03 20:19:54 följande:
    Okej tack :)
  • Äldre 3 May 20:36
    #5
    tr3apor skrev 2014-05-03 19:21:36 följande:

    Jag har handlat massor från Aliexpress. 3 brudklänningar bla.. =) Leveranstiden varierar, 3-8 veckor ca. Har funkat fint med alla beställningar jag gjort! Älskar den sidan!


    Okej... Då kanske man vågar att beställa därifrån ändå!! Har klänningarna varit som i beskrivningarna o som på bilderna?
  • Äldre 4 May 10:04
    #6

    Japp, jag har varit väldigt nöjd! Jag har måttbeställt!

  • Äldre 6 May 13:30
    #7

    Följer

  • Äldre 12 May 20:00
    #8

    Jag köpte en klänning därifrån, tog ca 6 veckor att få den (skräddarsydd).

    Jag var inte alls nöjd. Dom försöker efterlikna bilderna du ser men det är som sagt inte den klänningen som kommer hem. Jag ville reklamera min då det inte alls stämde och visst får du det men 700 i frakt till kina för att få 1400:- tillbaka så besparade mig arbetet och köpte mig en riktig klänning istället.

    Avtåder från Kinaklänningar!

  • Äldre 19 Dec 10:37
    #9

    Jag beställde en klänning från Aliexpress för några veckor sedan och fick hem den igår... Var SÅ himla nervös för att den inte skulle leva upp till mina förväntningar att jag knappt vågade öppna paketet!! Men den var sååå fin! Rena rama drömmer!  Exakt så som jag tänkte mig och den var perfekt i storleken! Allt var så bra och smidigt och jag betalade ca 800 svenska kronor för den!? Helt otroligt. Jag rekommenderar verkligen alla att köpa klänningar därifrån! 

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 22 Feb 09:25
    #10
    emmanordlinder skrev 2014-12-19 10:37:31 följande:

    Jag beställde en klänning från Aliexpress för några veckor sedan och fick hem den igår... Var SÅ himla nervös för att den inte skulle leva upp till mina förväntningar att jag knappt vågade öppna paketet!! Men den var sååå fin! Rena rama drömmer!  Exakt så som jag tänkte mig och den var perfekt i storleken! Allt var så bra och smidigt och jag betalade ca 800 svenska kronor för den!? Helt otroligt. Jag rekommenderar verkligen alla att köpa klänningar därifrån! 


    Vad hette säljaren du köpte den av?
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 22 Feb 17:10
    #11

    Så lång leveranstid är det verkligen inte..
    Jag har beställt från aliexpress, dressfirst och lighinthebox.
    Har fått leverans inom max 3 veckor.
    Så du hinner få den verkligen i god tid:)

  • Äldre 24 Feb 12:28
    #12

    Hej,hur gör man när man ska beställa från aliexpress? Det står ju bara " buy now" hur skickar man sina mått?

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 24 Feb 16:53
    #13
    Joaaa skrev 2015-02-24 12:28:54 följande:

    Hej,hur gör man när man ska beställa från aliexpress? Det står ju bara " buy now" hur skickar man sina mått?


    Du trycker på buy now och så kommer det in en ruta där du kan skriva meddelande till säljaren.
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 28 Feb 17:43
    #14

    Jag funderar också på att beställa klänning på aliexpress, men är lite orolig... Jag är rädd att jag inte kommer få klänningen, eller att den inte lever upp till mina förväntningar. Det står att leveranstider är Max 60 dagar. Om den kommer om 2 månader blir det svårt att hitta nån annan klänning. Leveranstiden på en bröllopsbutik i närheten är ca 4 månader, och då blir det svårt att beställa därifrån om klänningen från Aliexpress inte blir bra. Gifter mig 29 aug. Men om jag köper från aliexpress och resultatet blir bra sparar jag ca 6000 kr.

    Någon som köpt från denna säljaren;

    www.aliexpress.com/item/Cheap-Price-2014-New-Free-Shipping-Lace-A-Line-Sweetheart-White-Ivory-Wedding-Dresses-OW-3041/1770886463.html

    Tacksam för svar!

  • Äldre 16 Mar 11:39
    #15

    Hej CamillaForsgren - ledsen för sent svar!!


    Sarah Linda's store heter säljaren.
    Jag har inget dåligt att säga om något gällande leveransen! Glad

    29 augusti - jag tror inte det bör vara några problem, inte om jag tänker på min egen leverans iaf. Det mesta man hör är ju gott, men om du är extremt orolig kanske butik är bäst så du inte går och stressar upp dig i onödan! 
    eftersom det är väldigt långt tills du gifter dig tror jag dock att du hinner beställa flera gånger från aliexpress om det skulle skita sig första gången.. :) 

Svar på tråden Handla brudklänning över aliexpress?