• Maria466

    Putsning och gravering

    Vart ska man lämna in ringarna för puts och gravyr? Hur lång i för väg? Vad kostar det?

  • Svar på tråden Putsning och gravering
  • 20110519

    Jag gjorde det via guldfynd. Gifter mig i juni och har redan nu graverat ringen. Men ca 2 v skulle det ta. Men beror på om det är högtryck eller inte. Jag betalade 98 kr. 


    Fick välja bland olika tekensnitt och symboler.


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • 20110519

    Jag köpte denna och har putsat ringarna själv.



    Men funderar nu till bröllopet att lämna in de till en lokal guldsmed, så får de putsa till de lite. 


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • meandmylove

    För oss ingick det puts och gravyr intill bröllopet när vi köpte ringarna. Lämnar alltså gratis till smeden. Tänkte lämna om någon vecka

  • Maj12
    20110519 skrev 2014-04-24 21:37:41 följande:

    Jag gjorde det via guldfynd. Gifter mig i juni och har redan nu graverat ringen. Men ca 2 v skulle det ta. Men beror på om det är högtryck eller inte. Jag betalade 98 kr. 

    Fick välja bland olika tekensnitt och symboler.


    Vad intressant att det va så olika trots att det är samma företag. Vi lämnade också in ringarna genom guldfynd och betalade 439kr per ring för putsning/slipning/polering och 200kr per ring för gravering så det blev en dyr historia, fast det är ju värt det när alla ringar glänser lika fint :)

    Förlovningsringarna är ju 9 år så dom är väldigt repiga. Det ska ta 2veckor, hoppas dom håller det för det känns som något är fel när jag inte har ringen på :))
  • 20110519
    Maj12 skrev 2014-04-24 22:59:42 följande:
    Vad intressant att det va så olika trots att det är samma företag. Vi lämnade också in ringarna genom guldfynd och betalade 439kr per ring för putsning/slipning/polering och 200kr per ring för gravering så det blev en dyr historia, fast det är ju värt det när alla ringar glänser lika fint :)

    Förlovningsringarna är ju 9 år så dom är väldigt repiga. Det ska ta 2veckor, hoppas dom håller det för det känns som något är fel när jag inte har ringen på :))
    Vi betalade 98 kr för gravering. Har inte lämnat in de för putsning ännu. 
    Funderar om jag ska göra det eller om jag ska putsa de själv med det medlet ovan. 
    3 år har vi haft våra förlovningsringar.
    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • IdaRebecca
    20110519 skrev 2014-04-25 13:07:37 följande:
    Vi betalade 98 kr för gravering. Har inte lämnat in de för putsning ännu. 
    Funderar om jag ska göra det eller om jag ska putsa de själv med det medlet ovan. 
    3 år har vi haft våra förlovningsringar.
    Medlet kan ju inte få bort repor och liknande...för att få glans funkar en tandborste och diskmedel precis lika bra. Använder många guldsmeder också :).
    För att få bort repor och nagg är det ju bara polering som hjälper.
  • Cattis85

    Vart lämnad du ringarna om du fick betala 98kr.. ????????

    Jag har kollat både guld fynd och Albrekts Guld. Å dom tog 439kr per ring för putsning/slipning/polering och 200kr per ring för gravering ..


    IdaRebecca skrev 2014-04-25 15:54:38 följande:

    Medlet kan ju inte få bort repor och liknande...för att få glans funkar en tandborste och diskmedel precis lika bra. Använder många guldsmeder också :).

    För att få bort repor och nagg är det ju bara polering som hjälper.


  • 20110519

    Jag köpte min ring på guldfynd och beställde gravering när jag hämtade ut den. 98 kr ville de ha då. 


     


    Detta gjorde jag på guldfynd i Kiruna.


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Cattis85

    Ok ???? det får det nog bli guld fynd....


    20110519 skrev 2014-04-25 22:29:43 följande:

    Jag köpte min ring på guldfynd och beställde gravering när jag hämtade ut den. 98 kr ville de ha då. 

     

    Detta gjorde jag på guldfynd i Kiruna.


  • 20110519

    Måste bara berätta. Igår hämtade vi ut sambons ring från gravering, han hade på eget initativ putsat upp ringen så den skulle glänsa. När vi kom hem sen igår kväll, tog jag fram medlet jag köpte från guldfynd och putsade min egen ring. 


    Nu glänser våra ringar ikapp, varken sambon eller jag har några repor på våra ringar fast vi anvädner de hela dagarna, jag även på jobbet. '
    Det syns  inte vilken ring som jag har putsat eller den som han har putsat. 

    Så kommer inte att lämna in våra ringar för putsning inför bröllopet. =)


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
Svar på tråden Putsning och gravering