• Förälskade

    Panik! 50-års present till svärmor?

    Jag får panik! Blivande svärmor fyller 50 år och bjuder barnen och oss respektive på en resa utomlands. Känner att det ger lite extra press på present till henne! Det possitiva är att vi kan skylla på att vi inte ville ta med det på resan och vinna extra dagar där på sökandet men det hjälper inte om vi inte vet vad vi ska ge henne!
    Vi har möjlighet att lägga max 500.- och då blir det svårt, dem köper det dem vill ha och dem är inga fotografi männsikor. Upplevelser som vi tycker passar är dyra hon kan enbart har äkta smycken då hon är allergisk mot det mesta.

    Snälla hjälp!

  • Svar på tråden Panik! 50-års present till svärmor?
  • Anonym (tips!)

    Hej!

    Ja kan tipsa om en sida där jag brukar handla när det ska vara lite finare.. Gravyrpresenter.se två fina vinglas och en flaska vin kanske? Eller skål eller ljusstake? Så kan ni satsa på att formulera en bra personlig gravyr? Lycka till :)

  • Alyllyra

    Ja, satsa på nått personligt istället för något dyrt så kan det blir riktigt lyckat!

    Jag brukar ge min moster en korg med godsaker; en fin olja, en god ost, ägg från 4H-gården i närheten, choklad från en pralinbutik... Sånt som man kan köpa själv, men som man sällan gör. Och det kan ju anpassas efter mottagarens allergier. Funkar även för skönhetsprodukter :)

    En annan idé skulle kunna vara ett specialtillverkat halsband av en silversmed, silver är inte så dyrt men det är ändå äkta, där ni kan skriva hennes namn, eller hennes barns namn, eller nått annat passande.

    Ett tredje alternativ kanske kan vara att ni bjuder på någon utflykt under resan (nu vet jag ju inte vart ni ska, men...), typ picnic, museum, resturang, båttur eller vad som nu passar.

Svar på tråden Panik! 50-års present till svärmor?