• Äldre 21 Apr 10:08
    2376 visningar
    7 svar
    7
    2376

    Istället för tårtceromi?

    Hejsanhej!

    4 månader nästan exakt idag till den stora dagen och jag sitter och funderar på hur vi ska göra med tårtan..

    Vi har provsmakat men varken jag eller mannen är så glada i tårta och heller inte i hela cermonin runt tårtan..

    Vi vill nog ha lite mingel istället och kanske göra något annat... förslag mottages gärna :)

    Vi kommer antagligen ha något tårtaktigt och kaffe men vill nog ha som mingelaktigt istället... rörig jag låter nu

    er take on saken?

    :)

  • Svar på tråden Istället för tårtceromi?
  • Äldre 21 Apr 10:12
    #1

    Att vill man inte ha tårta, så skippar man det. Vill man tex servera tårtan redan uppskuren på fat, så gör man det. För att slippa det där när tårtan rullas in och att brudparet ska skära första biten.

    Det kan ju dock bli lite svårt att äta tårtan på stående fot med en kaffekopp i handen, om ni inte har en massa småbord (barbord) utplacerade runt om. För så tänker jag mingel, att man inte har vanliga bord där folk sätter sig, utan att man ska röra sig fritt runt om i rummet.

    Ni skulle ju kunna göra som "snittar" av minidesserter, tex små bitar cheescake, brownie, morotskaka, kanske lite chokladpraliner osv. I storleken att det är 1-2 tuggor. Enklare att äta som mingel och ni slipper tårta, men det blir ändå efterrätt.


  • Äldre 21 Apr 10:15
    #2

    Jag måste säga att jag inte riktigt ser "problemet" ;) 


    Man måste inte skära upp tårta under buller och bång. Gör en tårtbuffé eller efterrättsbuffé.
    Ni kanske till och med kan påpeka att det är fritt fram för vem som  helst att börja ta där och att dom inte behöver vänta på er ;) 

  • Äldre 21 Apr 11:17
    #3

    Jag ser inte heller problemet. 

    Att brudparet skär tårta är inget man måste göra.  Vill ni inte det så gör ni inte det. Svårare än så är det inte. 

    Nån form av tårtbuffe eller kakbuffe tycker jag låter som en bra ide. Vill ni ha nån form av tågordning för vem som går först så kan ni ju bara enkelt bestämma att en viss del av bordet får gå först.  Tex längst ner till höger 15 platser.  Sen får andra fylla på.  Det får helt enkelt en toastmaster eller värdpar upplysa om när det är dags. 

  • Äldre 21 Apr 16:45
    #4

    Jag ser det inte heller till ett problem.. ville bara ha lite tips och förslag.. på annat man kan göra :)

  • Äldre 21 Apr 16:47
    #5
    cutefjant skrev 2014-04-21 16:45:56 följande:

    Jag ser det inte heller till ett problem.. ville bara ha lite tips och förslag.. på annat man kan göra :)


    Tack för inputen av alla, gillar idén med småbitar... låter vädligt gott också :)
  • Äldre 8 Jun 14:18
    #6

    Cupecakes istället för tårta var ju väldigt poppis för ett par år sedan! Det kanske vore något?
    Annars gillar jag tanken med typ 7 sorters kakor, kaffe och avec- lite tantstyle :D

  • Äldre 8 Jun 16:05
    #7

    Tycker ni om Macarones?
    Då kan ni ha en pyramid av dessa och alla kan bara ta som de önskar :)

Svar på tråden Istället för tårtceromi?