• vallmoo

    Tips på pojk och flickkläder, webbshop till bröllop

    Jag behöver tips på kläder till barn gärna online shop för bröllop i sommar. Inte för uppklätt men ändå fina kläder. Runt 500 kr / barn. 6 och 8 år gamla

  • Svar på tråden Tips på pojk och flickkläder, webbshop till bröllop
  • elinochmagnus

    Jag köpte jättefina klänningar till mina flickor på ebay för en bra slant. Ca 300 kr/klänning. Där fanns även pojkkläder men det var jag inte i behov av så jag har dålig koll på priserna.

  • vallmoo

    Betalar man tullavgift och moms om man beställer därifrån?

  • elinochmagnus

    Det kan man få lov att göra. Men jag har hittills faktiskt sluppit det. (Jag har köpt lite andra grejer därifrån också.) Men som jag förstått det så betalar man i så fall 25% av priset, så kostar kläderna bara några hundra så blir de billiga i alla fall.

  • jennyal
    vallmoo skrev 2014-04-19 23:57:45 följande:

    Jag behöver tips på kläder till barn gärna online shop för bröllop i sommar. Inte för uppklätt men ändå fina kläder. Runt 500 kr / barn. 6 och 8 år gamla


    Hej Vallmoo!

    Vi beställde en jättefin kostym till min bonusson på bonprix för, håll i hatten, 349kr!! Den är superfin och sitter jättebra. Det fanns svarta eller vita. Vi köpte en svart.
    www.bonprix.se/produkt/kostym-2-delar-svart-904270/
    De har ofta rabattkoder och vi hittade en sådan som gav fri frakt

    Till tjejen beställde vi en jättefin klänning från dinobridals, den gick på runt 600kr allt som allt. Vi fick ingen tullavgift. Den var välsydd och ser exclusiv ut. Kan verkligen rekommendera dom!!

    Lycka till!!

    /Jenny
  • Anettem

    Jag har köpt näbbklänning till min systerdotter på Ebay, tror jag fick den för 150 kronor och då tycker jag ändå den känns väldigt välsydd och i fin kvalitét. :)

Svar på tråden Tips på pojk och flickkläder, webbshop till bröllop