• Äldre 19 Apr 23:26
    3144 visningar
    6 svar
    6
    3144

    Min M2B´s bestman...

    Hej alla!
    Här kommer ännu en gnälltråd fr mig. 

    Vet inte om vi bara har otur eller om detta är fullt normalt, eller om jag är överkänslig. 

    Hursomhelst, idag fick jag reda på att min blivandes bestman sagt till en utav deras gemensamma kompisar att det nog inte blir något bröllop. Detta trots att han vet att vi är mitt uppe i planeringen (Vi vigs den 28.e juni). 

    Vem är han att komma med ett sådant påstående?? Jag blir så jävla arg!! Han och min m2b har känt varandra i 15+ år men nu på senare tid har de inte umgåtts så mkt, mest för att den här killen isolerar sig totalt fr sin omgivning och sitter hemma och spelar tv-spel dag som natt...
    Fick höra av mina tärnor att min möhippa är så gott som ordnad och klar (fick dock inga detaljer såklart). Men min gubbe blev uppringd av en kompis som också är bjuden på bröllopet som undrade vem som ska fixa svensexan för att bestman har inte sagt något om det ännu!

    Min gubbe sa nu ikväll att han inte räknar med att få en svensexa och att han inte ens tror att bestman kommer dyka upp på bröllopet. 

    Vad fan är det för fel?! Jag blir så jävla förbannad! Hur fan kan man för det första säga något sånt, att det inte blir något bröllop?!

    Har ni några tankar kring detta, eller lugnande ord, så uppskattas det högt just nu för jag håller på att gå i taket! 

    Glad påsk på er btw :)

  • Svar på tråden Min M2B´s bestman...
  • Äldre 20 Apr 04:10
    #1

    Det är ju väldigt konstigt att påstå att någon annans bröllop inte blir av, speciellt utan några grunder för det (jag vet ju iofs inte om han haft det). Har ni pratat med honom om det? Att ni har hört att han har sagt det och frågat honom rätt ut om varför han gjort det? För har ni inte det, så är det där ni ska börja tycker jag. Samma sak, har din blivande hört av honom att han inte kommer på bröllopet? För om hans marskalkak inte sagt det rakt ut, så är det ju också ett aningen konstigt antagande. Även om jag kan förstå att det kanske känns så efter att han sagt att det inte blir något bröllop. Kommunikation är A och O, alltid, så även i det här fallet. Prata med honom!

    Gällande svensexa, så är det ju faktiskt inte så att det är på marskalkens ansvar att dra ihop något. Det kan vem som helst av din blivandes vänner eller liknande göra. Det är ju egentligen något som ska planeras av alla vänner tillsammans. Nu är det väl så att det många gånger är närmsta vännerna som ingår i brudföljet och är marskalker och tärnor och att det då ofta är dom som får bollen i rullning. Men som sagt, det är ju öppet för vem som helst att dra ihop en svensexa och ska inte enbart hänga på marskalkens engagemang kan jag tycka. Finns det ett intresse från övriga vänner/familj/släkt, så är det fritt fram :)


  • Äldre 20 Apr 09:07
    #2

    Tack för svar :)

    Satt inatt och kramade telefonen hårt, jag var så nära på att ringa människan och fråga vad fan han sysslar med! Samtidigt känner jag att detta är en av gubbens vänner och det är upp till honom att ställa människan mot väggen. 
    Ska prata lite mer om detta med gubben när han vaknar...

  • Äldre 20 Apr 17:12
    #3

    ja ni måste prata med honom och höra vad han egentligen vill i det här.

    Strunta i vad han har för personliga åsikter, det viktigaste är att ni får ett korrekt ja eller nej på om han dyker upp på bröllopet och om ni kan lita på honom att han faktiskt står för sin ståndpunkt. 

    Angående svensexa så får väl nån annan i gänget dra igång något om det ska bli en svensexa. Har man inte hör något får väl någon driftig människa sätta fart. Kanske med lite hjälp av informationen att bestmannen inte tänker engagera sig alls. 

  • Anonym (Zilla­)
    Äldre 20 Apr 18:21
    #4

    Det finns många anledningar till att han klämt ur sig en opassande kommentar. Bråkar ni ofta? Har din blivande man kommit och pratat av sig hos bestman efter ett gräl? Är det ett skämt dom brukar dra killar emellan? Dessutom är det lång ifrån alla brudpar som får en svensexa eller möhippor och hela grejen är ju att brudparet inte ska tro att det blir något;) Jag är extremt nyfiken så jag har luskat ut att mina tärnor och vänninor hörde av sig till varandra och började planera möhippa först ca 5 veckor innan. Om du drar igång värsta drama grejen över det så kanske du sabbar en eventuell svensexa (dessutom är det INTE ditt jobb att lägga dig i den.) Jag kanske låter lite hård..

    Men ta det lugnt :) Jag läste din förra tråd också. Du verkar vilja att alla engagerar sig mycket, lång tid innan. Du kommer bara bli besviken och stressad om du förväntar dig att andra lägger ner lika mycket tid som dig på ert bröllop ;) Jag tänker så här: Vi bjuder in till fest, våra gäster ska bara känna sig välkomna och bortskämda på vårt bröllop. Ingen ska känna press eller stress för att dom inte har tid nog att lägga ner på vår dag. För alla andra är det bara en fest, inte årets viktigaste dag;) När andra erbjuder sig att göra saker och överraskar oss så är det en trevlig överraskning, inget vi kallt förväntar oss. Du vill väl vara det trevliga värdinnan och bruden, inte den krävande, jobbiga bridzillan som drar igång bråk med brudgummens föräldrar och hans bästa vän? Du vill väl att hans familj och vänner ska tycka att han träffat en vettig tjej ;)

  • Äldre 21 Apr 13:32
    #5
    Anonym (Zilla) skrev 2014-04-20 18:21:47 följande:

    Det finns många anledningar till att han klämt ur sig en opassande kommentar. Bråkar ni ofta? Har din blivande man kommit och pratat av sig hos bestman efter ett gräl? Är det ett skämt dom brukar dra killar emellan? Dessutom är det lång ifrån alla brudpar som får en svensexa eller möhippor och hela grejen är ju att brudparet inte ska tro att det blir något;) Jag är extremt nyfiken så jag har luskat ut att mina tärnor och vänninor hörde av sig till varandra och började planera möhippa först ca 5 veckor innan. Om du drar igång värsta drama grejen över det så kanske du sabbar en eventuell svensexa (dessutom är det INTE ditt jobb att lägga dig i den.) Jag kanske låter lite hård..

    Men ta det lugnt :) Jag läste din förra tråd också. Du verkar vilja att alla engagerar sig mycket, lång tid innan. Du kommer bara bli besviken och stressad om du förväntar dig att andra lägger ner lika mycket tid som dig på ert bröllop ;) Jag tänker så här: Vi bjuder in till fest, våra gäster ska bara känna sig välkomna och bortskämda på vårt bröllop. Ingen ska känna press eller stress för att dom inte har tid nog att lägga ner på vår dag. För alla andra är det bara en fest, inte årets viktigaste dag;) När andra erbjuder sig att göra saker och överraskar oss så är det en trevlig överraskning, inget vi kallt förväntar oss. Du vill väl vara det trevliga värdinnan och bruden, inte den krävande, jobbiga bridzillan som drar igång bråk med brudgummens föräldrar och hans bästa vän? Du vill väl att hans familj och vänner ska tycka att han träffat en vettig tjej ;)


    Tror du menar väl, dessvärre tror jag också att du har missat hela poängen med min tråd. 
    Jag har INTE på något sätt lagt mig i svensexan (dock så vet jag att min m2b har hjälpt en av mina tärnor med vissa saker som rör möhippan, så varför skulle jag inte hjälpa till om det behövs?)

    Jag vill inte att ALLA engagerar sig lika mkt som jag gör! Men då jag ser hur mina tärnor och min familj försöker göra allt för att det ska bli så bra som möjligt, ja då blir jag lite upprörd och ledsen när m2b´s mor inte ens hör av sig när inbjudan landat hos dem. Kan vara en kulturkrock, jag är fr Ungern och där engagerar sig släkten för att bröllop är en stor grej. 

    Jag ser det såhär, på vår bröllop är det vi som ska stå i centrum, och det där som du säger, att gästerna ska känna sig bortskämda, nej så är det inte riktigt enl mig. Visst ska de känna sig välkomna, och förhoppningsvis ha kul, men inte mer än så. 

    Avslutningsvis, jag startar inte ett bråk med varken hans familj eller hans bestman. Tycker bara det är lite tråkigt att de beter sig som de gör,..
  • Äldre 22 Apr 15:33
    #6

    Byt best man och ring någon ur din blivandes vänkrets och be de styra upp något. Ni kan inte ha en bm som kanske inte dyker upp.

Svar på tråden Min M2B´s bestman...