• Äldre 19 Apr 00:44
    2097 visningar
    5 svar
    5
    2097

    fattas det något?

    Vi ska ha ett väldigt litet och intimt bröllop. Vi blir 20 st var av 6 st barn under 3 år.


    Skulle vilja ha lite synpunkter på våran "meny".

    Till välkomstdrinken 
    Fetaost- och melonspett


    Lunch 
    Tre olika sorter grillspett


    oxfilé - aubergine - champinjoner
    kykling - paprika - och nånting mer
    grillkorv - champinjoner - och nån grönsak (till barnen)

    Tillbehör
    Potatissallad, grönsakssallad (dressing) och bröd

    Ska vi ha något mer eller verkar det bra?
    Vad hade ni gjort annorlunda?


    Jag tycker att det känns lite snålt, men det blir tårta också.

  • Svar på tråden fattas det något?
  • Himla
    Äldre 19 Apr 06:22
    #1

    Det låter jättebra, men jag skulle satsat på en couscous ellerb en pastasallad också, billigt och enkelt för själv tål jag inte potatis.....

  • Äldre 19 Apr 16:33
    #2

    serveras det bara salladsdressing?

    jag hade nog velat ha något  mer i såsväg.   Ett par olika sorters sås som passar till grillat och kanske även göra nån form av röra, kanske coleslaw och tzatziki också.

    och jag håller med, alla kanske inte äter eller inte vill ha potatissallad (görs den själv?)  så kanske ett alternativ vore bra och inte bara vara hänvisad till grönsallad.

    Bröd säger du, vad för sorts bröd?  Ost och smör till eller vad är det för bröd?

  • Äldre 19 Apr 22:27
    #3

    Tack för svar!

    Potatissalladen är hemmagjord och den vet vi att alla äter men vi funderar på pastasallad också. Två olika såser och två olika röror, räcker det? Jag tänkte baka både ljust och mörkt matbröd, till det finns det olika sorters smör (som vi gör själva) och ost.

    Vi fick veta idag att vi öven måste hitta på något veganskt alternativ!

  • Äldre 20 Apr 09:37
    #4

    Låter bra som komplettering tycker jag

    När det gäller det veganska alternativet så tycker jag du ska prata med den som är vegan och förklara vad ni tänkt er för meny så får ni säkert hjälp med att hitta på ett gott och fullvärdigt alternativ.

  • Alylly­ra
    Äldre 22 Apr 10:13
    #5

    Kan tipsa om tzay-spett som veganskt alternativ. Fantastiskt goda och veganska! Kan vara lite svårt att få tag på ibland dock...

Svar på tråden fattas det något?