• Äldre 18 Apr 15:20
    4299 visningar
    3 svar
    3
    4299

    Present till brudtärna / bridesmaid?

    Hej allihopa!
    Här kommer mitt första foruminlägg, men det lär knappast bli det sista för att vi planerar just nu ett hemligt bröllop som kommer äga rum i slutet av sommaren och jag känner mig aningen vilse ibland :)

    Som sagt, bröllopet kommer att vara hemligt, det är endast jag och min sambo plus två vittnen och en av mina bästa vänner som vet vad som är på gång.

    En av våra vittnen är en god vän till mig, som jag lärt känna tack vare att hon är sambo med min storebrors bästa kompis.
    Hon har nu utnämnt sig själv till bridesmaid och det är jag oerhört tacksam över. Hon är guld värd på alla sätt och helt underbar att bolla tankar och idéer med när det gäller vårt stundande bröllop (och livet i allmänhet också, faktiskt).

    Jag har faktiskt inte tänkt på det förrän nu, men hon måste ju få någon slags present för att hon är så sanslöst hjälpsam och idérik! Hon har kommit med många hjälpande tankar och idéer för vår vigsel och jag känner mig betydligt mindre stressad när jag tänker på att jag har henne till hjälp och stöd.

    Hon är en tjej som skulle bli lika glad för något köpt som något självtillverkat. Hon är inte mycket för smycken eller kläder. Hon är en lättsam, glad, positiv och hjälpsam människa med sambo och ett barn och de bor ute på landet och trivs med det lugna livet.

    Vi har knappt några alls i vår vänskapskrets som är gifta eller funderar på att gifta sig, så det är svårt att be någon om råd eller tips.
    Jag har försökt googla lite, men det kommer upp väldigt mycket smyckesidéer, vilket jag inte riktigt tycker passar in.

    Är det någon som har någon riktigt bra idé på något som inte kostar skjortan? Eller kanske några andra slags tips, vad man bör tänka på när man funderar på present osv?

  • Svar på tråden Present till brudtärna / bridesmaid?
  • Äldre 18 Apr 20:54
    #1

    Bjud med henne på bio eller middag som tack? Något ni kan göra tillsammans, som inte är en sak. Alternativt ett handskrivet tackkort och en fin blombukett :) Kanske en flaska gott vin? Eller något annat som du vet att hon tycker om.


  • Äldre 18 Apr 21:27
    #2

    Spa-behandling

  • crs
    Äldre 1 Dec 09:25
    #3

    Om de har trädgård så kan du ge henne en liten rosenbuske eller liknande att plantera :) 

Svar på tråden Present till brudtärna / bridesmaid?