• Äldre 18 Apr 10:53
    8502 visningar
    6 svar
    6
    8502

    Mannens klädsel vid strandvigsel

    Nu sitter vi här och har en bröllopskoordinator. Från att ha haft full koll och velat planera minsta detalj själv, lägger jag allt i någon annans händer. Anledningen är att vi ska gifta oss på Gozo, en av Maltas öar. Och vi inser att då behöver vi hjälp. Jag googlade och hittade några stycken och nu har vi fallit för en. En helt fantastisk kvinna som redan börjat planera åt oss. Vi har sagt vad vi vill ha hjälp med och hur vi vill ha det och en ungefärlig budget. Vi ska träffa henne där i sommar och hon ska visa olika ställen för oss.

    En rolig parentes är att igår när vi gick och lade oss funderade vi på om jag verkligen ska ha min brudklänning eller om det känns konstigt att gå ut och äta efteråt i den bara vi två. Men så kom vi på den briljanta idén att vi kan ta bilderna med den på och ha den på ceremonin. Sedan kan jag faktiskt byta om
    I morse fick jag ett mail från henne med lite olika information, och så skrev hon; by the way, I hope you will were a weddingdress

    Nu undrar jag/vi, vad ska brudgummen ha? När vi planerade förra gången skulle han haft frack men frack på en solig strand känns sådär... Vit frack, vit kostym, beige kostym, ledig linnekostym... Vad tycker ni?

    Glad påsk på er!

  • Svar på tråden Mannens klädsel vid strandvigsel
  • Äldre 18 Apr 10:57
    #1

    Jag kan tycka att en vit/beige linne kostym låter lätt och fint.. Annars vita kavajbyxor och fin skjorta med lite uppkavlad ärm om man gillar de...

  • Äldre 18 Apr 11:04
    #2

    Min röst faller utan tvekan på en beige kostym! Det är så snyggt och uppklätt, men ändå lite mer "ledigt". Det matchar dessutom en brudklänning bra. Kavaj eller så bara en väst till. Sedan kan han ju ta av kavajen/västen och ha byxor och skjorta när ni ska ut och äta, för att då matcha din andra klänning som jag antar ska vara lite mer ledig än en brudklänning. Han kan ju byta om också annars, om han vill ha ännu mer ledig klädsel till middagen, tex linnebyxor och skjorta.


  • Äldre 18 Apr 11:34
    #3

    Åh vad snyggt med västen! Det ser ju jättebra ut och passar en brudklänning. Problemet för honom är att han jobbar i kostym, så han tycker det känns som att gifta sig i arbetskläder. Men han har varken beiget eller väst på jobbet så det borde funka.

    Tack för era åsikter!

  • Äldre 18 Apr 12:36
    #4

    Linne är svalt och skönt.


    Väst och skjorta röstar jag på. Det är stilrent, klassiskt och i just beige / sandfärg så är det ju inget man har till vardags även om man jobbar i kostym som sagt :) 


    Det är dessutom snyggt med lite uppkavlade byxben och barfota ;) 
    (tips till lite härliga strand-bilder) 

  • Äldre 19 Apr 10:27
    #5

    Jag visade honom bilden med västen och han tyckte det var jätte snyggt! Däremot talade jag om ditt förslag Chicita, att vara barfota på några bilder. Hans svar var; inga Ernst fasoner!

    Men vi får väl se när vi är där. Vi har inte bestämt om det blir på stranden, på klippor, i citadellet eller i ett historiskt tempel som finns där. Men var det än blir är ön pytteliten så man kan åka runt och ta bilder på alla fina ställen.

    Om någon har tips på vad vi kan behöva hjälp med så får ni gärna bidra

    Det vi hittills sagt är boende, makeup och hår, att ordna allt inför ceremonin, boka restaurang, fotograf, ordna för mina döttrar som ska vara med på bröllopet men sedan åka vidare och bo på huvudön, transport under dagen.

    En sak jag kom på är att min klänning och kanske mannens kläder behöver ångas efter flyget.

    Visserligen är det två år kvar, men det känns bra om hon får en så full lista som möjligt i sommar.

  • Äldre 19 Apr 11:51
    #6

    Haha... jaha är det "Ernst-fasoner"... Jag som undviker Ernst så mycket jag kan :P

Svar på tråden Mannens klädsel vid strandvigsel