• inkanp
    Äldre 15 Apr 14:45
    41999 visningar
    6 svar
    6
    41999

    Erfarenhet av Vanbruun?

    Hej alla!

    Jag snubblade förbi http://vanbruun.com/se/ och hittade en fin ring, och tänkte kolla ifall det är någon som har erfarenhet av deras ringar?

    Tack på förhand!   

  • Svar på tråden Erfarenhet av Vanbruun?
  • Äldre 22 Apr 11:20
    #1

    Hej! Jag handlade därifrån för två veckor sedan. Allt gick supersmidigt, fick hjälp i chatten utav en trevlig anställd där med att bestämma metall och ringen kom idag, är supernöjd med valet. Kan rekommenderas! ;)

  • inkanp
    Äldre 25 Apr 10:27
    #2

    Det låter bra - tack!

    Någon mer som har positiva/negativa kommentarer om dem? 

  • Äldre 12 Sep 10:10
    #3

    Jag överväger starkt att köpa min ring därifrån. Fick hjälp att hitta något som inte fanns i ordinarie sortiment. Chattfunktionen är väldigt bra och trevlig. Dessutom har dom ett väldigt stort utbud av ringar i platinum till bra pris vilket är bra för mig som är allergisk emot guld. 

  • piffen
    Äldre 12 Sep 12:24
    #4
    -1

    Jag har väldigt bra erfarenheter av dem.


    Fick hjälp av kundchatten med att välja material och få ringmått hemskickat. Snabbt och smidigt och tryggt är min upplevelse.


    Fina blev ringarna också! :D

  • Äldre 8 Nov 12:10
    #5

    Nu har jag handlat därifrån också. Det slutade med de letade fram en ring som inte finns i ordinarie sortiment ännu. Valde en halvaliansring med kanalfattning som förlovningsring. Jag valde att handla från dom uteslutande för att de var trevliga och de håller till i Sverige. Sen har dom förstås väldigt fina saker och jag kommer förmodligen köpa min nästa ring därifrån också. 

    Måste kanske tillägga att jag är väldigt begränsad i mitt val av ringar pågrund av mina metalallergier. Är väldigt känslig mot guld och nickel. 

  • Äldre 10 Dec 17:03
    #6
    +1
    Jag hittade också Vanbruun på nätet när jag letade efter en förlovningsring att fria med. Jag hade bestämt mig för att fria "på det amerikanska sättet" med en enstensring och hade gett mig ut på nätet för att söka information om diamanter och ringar. I början visste jag inte heller vad jag skulle tro och man är ju av naturliga skäl mer skeptisk till näthandlare än fysiska butiker. Jag ringde upp företaget och fick ett mycket gott bemötande. Det var insatt och trevligt och jag fick bra svar på alla mina frågor.

    Det slutade med att jag köpte en diamantring i platina för en stor summa pengar och jag blev väldigt nöjd. Glad Så nöjd att jag kom tillbaka senare och köpte en slät förlovningsring till mig själv också.

    Ringen levererades av FedEx till dörren och var lyxigt förpackad i en större kartong med en liten broschyr(info om tvätt och likn.) och sen en fin ringask som ringen satt i. Fick även ett internationellt certifikat på diamanten som jag tog till en värderare här i Stockholm som för femhundra spänn kunde intyga att det var just den diamanten som satt på ringen.

    Slutligen kan nämnas att även om det var mitt största köp i en butik (exkl bilhandlare) någonsin så visade det sig vara väldigt prisvärt. Ca 30% billigare än Hallbergs och några andra som jag jämförde med på stan.

    Jag rekommenderar varmt att handla av Vanbruun i Borås. Inskriptioner var gratis och vi justerade även storleken på min fästmös ring utan kostnad. Leverans av ringen tur och retur sköttes smidigt av Vanbruun.
Svar på tråden Erfarenhet av Vanbruun?