• Äldre 13 Apr 10:31
    3044 visningar
    14 svar
    14
    3044

    Varför har jag fått en varning?

    Jag lade ut min brudklänning på köp & sälj och denna har plockats bort av en moderator pga att "det tolkas som reklam/spam och är inte tillåtet"

    I annonsen stod det: modell på klänningen, vilka ändringar som är gjorda, storlek samt vart den är inköpt och till vilket pris (vilket det gör i många andra annonser).

    Fattar ingenting, vad gjorde jag för fel?

  • Svar på tråden Varför har jag fått en varning?
  • Äldre 13 Apr 10:42
    #1

    Det låter ju märkligt. Har du mejlat BT och frågat? Jag tror ju tyvärr inte att någon av oss medlemmar kan svara på den frågan.


  • Äldre 13 Apr 11:06
    #2

    Är du säker på att du la ut den i köp & sälj och inte som ett vanligt foruminlägg?
    Det kan nog vara lätt att missa där nu när annonserna också ligger i forumet...

    Men svara på mailet du fått varningen i och fråga.
    Om det bara var ett ärligt misstag så behöver du ju inte oroa dig :) 

  • Äldre 13 Apr 19:43
    #3

    Jag är helt säker på att jag lade den i köp & sälj och det går inte att svara på brevet se skickat! Det är egentligen skit sak samma, är mest nyfiken på vad jag gjorde för fel...jag menar, annonsen skiljde sig inte från någon annan annons, men någon har uppenbarligen granskat den och upplevt att jag gjort reklam eller spammat!

  • Äldre 13 Apr 19:57
    #4

    Ok, det låter konstigt...

  • Äldre 13 Apr 21:06
    #5

    Har efter lite efterforskning kommit fram till att det med största sannolikhet beror på att jag angav inköpsställets namn, vilket enligt reglerna icke är tillåtet! En så kallad "kommersiell handelsplats" My mistake :)

  • Äldre 13 Apr 21:54
    #6
    Selmabus skrev 2014-04-13 21:06:31 följande:

    Har efter lite efterforskning kommit fram till att det med största sannolikhet beror på att jag angav inköpsställets namn, vilket enligt reglerna icke är tillåtet! En så kallad "kommersiell handelsplats" My mistake :)


    Ah... ett svar på frågan i alla fall :) 


    Det kan ju ge lite sinnesro hur som helst, och det är ju lättare att undvika samma misstag igen :) 

  • Äldre 14 Apr 12:13
    #7

    Hej hej!

    Har du kontaktat supporten?
    Köp&Sälj är till för att medlemmar ska kunna köpa och sälja sina privata saker och du ska kunna skriva vilket företag du köpt saken ifrån
    Företag i egenskap av företag får däremot inte annonsera i trådarna.

    Ha det gott
    Charlotte

  • Äldre 15 Apr 21:19
    #8

    Mailade och ifrågasatte och nu har jag fått världens konstigaste svar av dem:

    "Tyvärr är Köp & Sälj avsett för företagskunder och förmodligen så är det på grund av det som din annons blev borttagen"

    Eh?

  • Alylly­ra
    Äldre 17 Apr 09:47
    #9
    Selmabus skrev 2014-04-15 21:19:53 följande:

    Mailade och ifrågasatte och nu har jag fått världens konstigaste svar av dem:

    "Tyvärr är Köp & Sälj avsett för företagskunder och förmodligen så är det på grund av det som din annons blev borttagen"

    Eh?


    Underligare och underligare...
  • Äldre 17 Apr 09:54
    #10

    Jag trodde att köp och sälj var för oss privatpersoner och inte företag. Om den inte är för företag, borde i princip alla annonser tas bort, eftersom de är upplagda av privatpersoner. Detta var ett mycket konstigt svar du fått. 

  • Äldre 17 Apr 17:55
    #11

    Käns som om de som sitter som moderatorer har fått det hela om bakfoten med köp och sälj.

  • Äldre 17 Apr 18:44
    #12
    Selmabus skrev 2014-04-15 21:19:53 följande:

    Mailade och ifrågasatte och nu har jag fått världens konstigaste svar av dem:

    "Tyvärr är Köp & Sälj avsett för företagskunder och förmodligen så är det på grund av det som din annons blev borttagen"

    Eh?


    Hmm Då kan väl det stå tydligt och klart när man ska lägga upp något till försäljning att det bara är till för företag. Verkar ju skumt att man inte som privatperson ska kunna sälja något
  • Äldre 17 Apr 23:17
    #13

    Såhär står det ju i reglerna:


    "Privatpersoner som vill annonsera hänvisas till


    Köp & Sälj.


    Företag som vill annonsera hänvisas till vår


    annonsavdelning"


  • Äldre 23 Apr 10:04
    #14
    Selmabus skrev 2014-04-15 21:19:53 följande:

    Mailade och ifrågasatte och nu har jag fått världens konstigaste svar av dem:

    "Tyvärr är Köp & Sälj avsett för företagskunder och förmodligen så är det på grund av det som din annons blev borttagen"

    Eh?


    Jag kikar på ditt ärende och så återkommer jag till dig.

    För som privatperson ska du kunna lägga upp en annons i forumet utan problem.
    Däremot så gäller andra regler för företagare.
Svar på tråden Varför har jag fått en varning?