• Äldre 13 Apr 07:49
    4470 visningar
    9 svar
    9
    4470

    uppsättning långt hår

    Jag skulle vilja se bilder på håruppsättning för långt och tjockt hår.
    Själv har jag midjelångt och tjockt tungt hår och ska nu försöka komma på en frisyr till bröllopet.
    Min frisör rekomenderar att jag har helt uppsatt eftersom det är så långt och tungt, det kan blir svårt att få lockarna att hålla, själv hade jag tänkt ha halvuppsatt och måste kanske tänka om nu.

    Snälla kom med bild förslag och andra tips

    Så här hade jag tänkt mej

  • Svar på tråden uppsättning långt hår
  • Äldre 13 Apr 09:20
    #1

    Jag sitter på mitt när det är utsläppt :) 


    Så jag körde en låg och stor knut.

  • Äldre 13 Apr 09:30
    #2

    Jag har också jättetjockt och tungt hår och hade ganska långt på bröllopet, inte ner till rumpan, men till där revbenen slutar så att säga :P Jag hade en halvuppsättning och lockarna höll från ca 09.00 på morgonen till 02.00 på natten då vi gick och la oss. Jag orkade inte duscha och lockarna var faktiskt kvar morgonen efter också.

    Du kanske skulle pröva locka ditt hår, göra en halvuppsättning och se hur det ser ut efter en hel dag? Då vet du hur ditt hår mest troligt kommer se ut på bröllopsdagen, om du måste ha helt uppsatt eller om det håller sig lockigt.


  • Äldre 13 Apr 09:58
    #3

    Jag kan ju säga att mitt hår inte håller lockar alls


    Du kan sitta med locktången tills du nästan riskerar att bränna håret, eller jag kan sova med rullar och läggningsvätska och håret raknar så fort man släpper ut det.


    Mamma kallade mitt hår "rakare än spik" :P


    Så att göra som daniiel säger och prova hur ditt hår håller lockarna är ett bra ställe att prova på.
    Det är ju inte så kul att kanske betala massa pengar för att få håret lockat och så hinner det börja rakna innan man ens hunnit ut ur kyrkan (om det ens håller så länge) 

    Men om det håller bra, så finns det ju inget som säger att du inte kan ha utsläppta lockar :) 

  • Äldre 13 Apr 10:09
    #4
    Chicita skrev 2014-04-13 09:20:51 följande:

    Jag sitter på mitt när det är utsläppt :) 


    Så jag körde en låg och stor knut.


    Oh herrejösses vad Vacker du var :) 

    (har inget att bidra med - ville bara säga det) 
  • Äldre 13 Apr 10:12
    #5

    Jag har också långt och tjockt hår... Förstår problemet! Jag kommer dock att klippa mig rejält och dessutom klippa upp det för att kunna ha den frisyren jag önskar. Men här kommer några exempel som jag tror skulle funka med långt och tjockt hår... 

    www.pinterest.com/pin/191543790376191181/

    Den här har jag testat, med hår till rumpan. Blev tjockare än bilden men väldigt fint ändå. Mitt hår kan inte tupperas så mycket för då blir det alldeles för stort. Så det här funkade utan tuppering.  www.pinterest.com/pin/191543790376191181/

    www.pinterest.com/pin/133911788894427026/

    www.pinterest.com/pin/337981147007648474/

    www.pinterest.com/pin/272327108691001654/

    www.pinterest.com/pin/362258363747220459/

  • Äldre 13 Apr 10:34
    #6

    Fel länk till den jag har testat... Här kommer rätt: www.pinterest.com/pin/552746554237792942/

  • Äldre 13 Apr 11:09
    #7
    Asinya skrev 2014-04-13 10:09:45 följande:
    Oh herrejösses vad Vacker du var :) 

    (har inget att bidra med - ville bara säga det) 

    Tack :) 


    Det var jättesnällt sagt :) 

  • Äldre 13 Apr 11:15
    #8
    Chicita skrev 2014-04-13 09:20:51 följande:

    Jag sitter på mitt när det är utsläppt :) 


    Så jag körde en låg och stor knut.


    Jättefint!

    ser att inte min bild kom med, gör ett nytt försök. brollopstorget.blogspot.se/2012/07/vackra-frisyrtips-till-bal-och-brollop.html
    teres77 skrev 2014-04-13 10:12:30 följande:

    Jag har också långt och tjockt hår... Förstår problemet! Jag kommer dock att klippa mig rejält och dessutom klippa upp det för att kunna ha den frisyren jag önskar. Men här kommer några exempel som jag tror skulle funka med långt och tjockt hår... 



    Tack! Flera ev dem är min stil! Jag gillar frisyrer med flätor, men har fläta nästan varje dag så jag tror att jag skulle känna med för vardaglig i det :-/

    Jag har självfall men nu är håret för långt för att orka lockar både mina egna och konstgjorda.


  • Äldre 13 Apr 12:04
    #9

    Justja - nu har jag fortfarande ganska kort hår, men jag kommer iaf köra på något åt "Grekisk Gudinna" hållet (kommer dessutom matcha min klänning mycket bra) 

    Google bildsök på "Grecian goddes hair" så finns det en Massa förslag - jag tycker de är toksnygga :) 

Svar på tråden uppsättning långt hår