• swdnchick

    Vad ska mamma ha för skor??

    Hej kära BT!

    Min mamma undrar vilken sorts sko som hon kan ha på mitt bröllop i sommar. Vi gifter oss den 18e juli så det är ju mitt i sommaren. Vi ska ha klädkod Kavaj och hon har köpt en jättefin prickig klänning, inte av typen fodral utan med en vidare kjol.

    Mamma vill inte ha hög klack och tycker inte det är lämpligt med en svart sko mitt i sommaren. Kan tilläggas att mamma är 60 år, lång och smal.

    Så vad vi vill veta är: Hur tänkte era mammor när det gällde skor? Finns det några "regler"?

    Har försökt kolla i bröllopstidningar men mamma bär inte hatt och 10 cm klack så där får man ingen hjälp...

    Uppskattar all hjälp vi kan få! Tack!

  • Svar på tråden Vad ska mamma ha för skor??
  • Chicita

    Hon kan ha precis vilka skor hon vill.
    Om hon har några sköna ingådda skor så kan hon ha dom.
    Det finns inga regler när det gäller skorna :)  

  • TheD

    Mamma hade ett par bekväma svarta klackskor som matchade hennes klänning. Så länge din mamma kan gå i skorna så spelar det väl ingen roll? Sen om det inte ska vara gröna till en rosa klänning är en annan sak men klackhöjd är upp till den som ska ha skorna.

  • Himla

    Vill hon ha nya skor till nya klänningen kanske ett par skor med liten kilklack kan vara något?

  • sötnöten

    Ett par ballerina är det inge fel på och absolut inget fel med att ha svarta skor mitt i sommaren! Det är väl en sak om skorna blir väldigt varma pga. att de är svarta men annars har jag och flera andra haft svara skor på både sommaren och bröllop. Det som matchar och är bekvämt är det som är bra :)

  • Rin

    Som tidigare sagts kan hon givetvis ha vilka skor hon vill.

    Om hon bekymrar sig om formella regler så är några bra grundprinciper att inte ha öppna tår och ljusa skor på dagen och sommartid. Klackhöjd är verkligen upp till var och en, så länge man kan gå i det.
    Mitt bästa råd till henne skulle vara att satsa på något hon tror att hon kommer att använda igen. 

  • swdnchick

    Tack för alla svar. Jag har några frågor till. Vi gifter oss kl 16, är sandaletter fel då? Skulle hon kunna ha tex röda skor?

  • Chicita

    Låt henne ha vilken typ av skor och färg på skor hon vill ha.


    Varför skulle det spela någon roll vad hon har på fötterna? :)


    Ni blir nog gifta ändå ;) 

  • swdnchick

    Jag har bara försökt ge mamma råd och bryr mig inte alls om vad mamma väljer. Det viktigaste är att hon blir nöjd. Hon bad mig fråga er om råd! :)

    Hon tackar för era svar och hälsar att då blir det ett par svarta som hon provat och tyckte var sköna!

  • Chicita
    swdnchick skrev 2014-04-08 20:23:41 följande:

    Jag har bara försökt ge mamma råd och bryr mig inte alls om vad mamma väljer. Det viktigaste är att hon blir nöjd. Hon bad mig fråga er om råd! :)

    Hon tackar för era svar och hälsar att då blir det ett par svarta som hon provat och tyckte var sköna!


    Jag menade mest - att eftersom du fått flera råd som säger "det spelar ingen roll vad hon har på fötterna bara det är bekvämt" så är det ju inkluderat färg och utförande också ;) 


    De enda som egentligen behöver bry sig om "regler" om vad man har på fötterna är kungligheter ;) 


    Vi andra dödliga har fullt upp med att hålla reda på alla andra saker :) ;) 


     


    Hälsa tillbaka att dom skorna säkert blir jättebra :) 
    Det beslutet kan hon vara nöjd med :) 

Svar på tråden Vad ska mamma ha för skor??