• Äldre 4 Apr 10:35
    2576 visningar
    13 svar
    13
    2576

    Brudar över 35?

    Är det någon mer än jag som passerat 35 innan den stora dagen? Känns som att man är en aning äldre än de flesta andra här.....

  • Svar på tråden Brudar över 35?
  • Äldre 4 Apr 11:16
    #1

    Nej då, du är inte ensam, även om du har rätt i att många verkar yngre. Och varför skulle det spela någon roll?

  • Äldre 4 Apr 12:08
    #2

    Spelar ingen större roll egentligen, men känns lite som att man kanske ser en del saker lite annorlunda när man passerat både 35 och 40. Ser väldigt mycket fram emot mitt bröllop, blir andra gången och jag har en helt annan inställning till det mesta nu än jag hade då! 

  • Plätti­s
    Äldre 4 Apr 12:10
    #3

    Nu hör jag varken till de yngre eller de äldre utan är väldigt mittemellan (26), men jag tycker mig ha sett en tråd tidigare om äldre brudar. Kommer inte ihåg vilken kategori den låg under, men det finns i alla fall blandade åldrar här inne

  • Äldre 4 Apr 12:20
    #4

    Har sett dessa, men det är ganska gamla trådar.
     

  • Äldre 4 Apr 12:24
    #5

    Här har du en som hinner fylla 36år men känner mig som 25år :)

  • Himla
    Äldre 5 Apr 06:28
    #6

    Kommer gifta mig samma år jag fyller 50...

  • PuntaC­ana201­5
    Äldre 5 Apr 08:04
    #7

    Och jag gifter mig strax efter jag fyllt 52......

  • Äldre 5 Apr 13:22
    #8

    Då jag fyller 35 till sommaren och vi inte har en spikat bröllopsdatum än, så det kommer ju inte att bli av i år, så då kommer jag absolut att bli en brud över 35

  • Äldre 5 Apr 15:25
    #9
    carola78 skrev 2014-04-04 12:24:07 följande:

    Här har du en som hinner fylla 36år men känner mig som 25år :)


    Förstår precis vad du menar...... 

    Någon som gifter sig för andra gången?
     
  • Himla
    Äldre 5 Apr 15:30
    #10
    Ninisen skrev 2014-04-05 15:25:56 följande:
    Förstår precis vad du menar...... 

    Någon som gifter sig för andra gången?
     
    Japp
  • PuntaC­ana201­5
    Äldre 5 Apr 18:50
    #11

    Jag gifter mig också för andra gången

  • Äldre 5 Apr 19:06
    #12

    Jag fyller 36 till sommaren och gifter mig om ett par månader.

  • Äldre 6 Apr 10:32
    #13

    Nu när jag ska gifta mig för andra gången är jag mer säker på hur jag vill att bröllopsdagen ska vara. Jag känner att det är enklare att vara bestämd med att det här är min och sambons dag och att det är vi och våra barn som är det viktigaste. Som 40+ upplever jag att jag inte behöver bry mig så mycket om vad alla tycker och tänker och istället går vi inför att ha en dag/kväll som verkligen passar oss. Vår ceremoni i kyrkan kommer att vara av den högtidliga modellen, men vi kommer ha en del roliga inslag vad det gäller in- och utgångsmusik. Sen när det är klart i kyrkan är det fest som gäller. Vi har valt att begränsa oss till att inte bjuda alla som man "bör" bjuda i form av kusiner och andra släktingar. Istället blir det närmaste familjen och vänner som verkligen betyder något extra för oss. Dessutom har vi valt att be gästerna lämna sina barn hemma. 
    Jag längtar verkligen till september även om det är mycket som ska hända innan den dagen är här! 

Svar på tråden Brudar över 35?