• Äldre 3 Apr 20:17
    3376 visningar
    18 svar
    18
    3376

    Bröllop om två dagar och skorna? Ja du!

    Jag ska gifta mig borgerligt på lördag och börjar bli helt galen. Borde ha ordnat det här tidigare, men inte trodde jag att skor skulle vara så j*kla svåra att hitta. 

    Köpte ett par jättesnygga ballerina i all hast på Skopunkten i spets och med rosett, men de glappade ordentligt och där framme var de för små.

    Så nu har jag idag provat en sisådär 25 par skor, både vita och svarta ballerina och med miniklack (mina vrister är klena så det får bli sådana typ av skor tyvärr) 

    Hittade ett par vita enkla ballerina som inte glappar men som är trånga i tårna. De typ trycker på mina tår uppifrån. Frågan är då...ska jag ge mig ut på jakt imorgon igen trots att jag har andra saker inför bröllopet som jag är sentbute med, eller klarar att njuta av stunden trots klämmande skor?

    Hopplöst det här :( 

  • Svar på tråden Bröllop om två dagar och skorna? Ja du!
  • Himla
    Äldre 3 Apr 20:21
    #1

    Bra skor är viktigt, hinner du inte fixa alls?

  • Äldre 3 Apr 20:29
    #2

    Jag vet inte vad jag ska prioritera :-/
    Har kvar följande
    *Tipsrunda
    *Göra maten
    *Fixa blombukett + dekoration

    Passar ens ballerinaskor till den här klänningen?
    www.wholesaleitonline.com/stunning-white-hollow-lace-long-dress-with-v-neck-g102573.html

    Jag har ganska breda fötter (trekantiga typ) :) och storlek 41, så om ni har några tips på skoaffärer så lyssnar jag tacksamt!
     

  • Himla
    Äldre 3 Apr 20:39
    #3

    Prova Deischman, om det är en liten klack på ballerina skorna så blirr det nog kanon.
    Kolla skoaffärer på nätet innan du ger dig ut så blir det lättare i morgon. Då kan du kolla att skorna finns inne.

  • Äldre 3 Apr 20:42
    #4

    Jag var på Diechmann, SkoRönne, Skopunkten och Din Sko idag utan resultat. De jag köpte kostade 99:- på H&M. Har jag konstiga fötter eller något? Man börjar undra :D 

  • Himla
    Äldre 3 Apr 20:45
    #5

    www.deichmann.com/SE/sv/shop/home-dam/home-dam-damskor/00016001171751/Pumps*Med*Nitar.prod&c=3&filter_size=212@41&orderby=topseller&st=PRODUCT&filter_cat=home-dam/home-dam-damskor

    Här är några med klack...

  • Himla
    Äldre 3 Apr 20:49
    #6

    www.deichmann.com/SE/sv/shop/home-dam/home-dam-damskor/00016001087028/Pumps.prod&c=3&orderby=topseller&st=PRODUCT&filter_cat=home-dam/home-dam-damskor/home-dam-damskor-pumps

    Här är några med lägre klack

  • Äldre 3 Apr 21:01
    #7

    Himla: Tack!
    De ovan blir för höga och de nedan provade jag idag, men de var också väldigt tighta runt tårna. Tyvärr! Annars hade de varit perfekta! 

  • msE
    Äldre 3 Apr 21:29
    #8

    Hej!

    Jag lämnade in mina vita studentskor till skomakare för uttöjning, blev bra mkt bättre än tidigare o tar inte lång tid alls o fixa.

    Annars kan du kanske köpa skoblock o sätta i skorna, de töjer också ut dom

    blöta strumpor har jag hört kan funka också, men är nog lite beroende på material på skorna.

    Lycka till med skorna!!

  • Äldre 3 Apr 21:29
    #9

    Jag såg ett par jättefina broderade på indiska häromdagen för 99kr. Väldigt fina och i olika färger! Beige, svart och grön.. och kanske nån mer! Tittade på de beige:a,,, men tillslut tänkte jag att jag ändå inte ska ÄN för de finns ju säkert några klockrena när jag väl har klänningen.. kanske var dumt nu när jag tänker efter? ;) 
     


    1 augusti 2015
  • Äldre 3 Apr 21:30
    #10

    Vet inte vad din budget är, men Vagabond har jättefina ballerinor i äkta skinn som kostar runt 600kr. Skulle gärna ha dem själv men har inte råd :)


    7 juni 2014
  • Äldre 3 Apr 21:55
    #11

    ballerina skor är tyvärr väldigt trånga som skomodell, dom är ju liksom designade så..

    kan du inte skippa ballerinorna och istället fokusera på skor du kan ha?  Vita skor - vad som helst i utförande.

    kanske bara ett par enkla sandaletter?   Jag tänker att ett par öppna skor ger dig möjlighet att få plats med breda fötter.

    och till den klänningen hade ett par ballrinaskor inte varit så passande, du hade sett avhuggen ut liksom... 

     

  • Äldre 3 Apr 22:12
    #12

    Skippa tipsrundan och ge dig ut och jaga skor.
    Jag har också problem med fötterna och jag minns inte halva vigseln för det enda jag kunde fokusera på var "är det slut snart så jag kan byta skor, aj f-n vad ont det gör i fötterna"

    Kan du delegera blommorna till någon annan så hjälper ju det massor också, självklart även om någon kan hjälpa till med maten...

    Men prioritera skor, dåliga skor = dålig dag... 

  • Äldre 3 Apr 22:19
    #13

    Jag gör så att jag tar en skorunda till imorgon och ser vad det kan ge.
    Tror ni att det fungerar med annan färg än vit?
    Min m2b ska ha svart sammetskavaj och vita lite linneaktiga. Min -åriga dotter ska ha en vit klänning med spets och ett svart eller silver.band runt midjan 

  • Äldre 3 Apr 22:25
    #14
    RosaBlomma skrev 2014-04-03 22:19:31 följande:

    Jag gör så att jag tar en skorunda till imorgon och ser vad det kan ge.
    Tror ni att det fungerar med annan färg än vit?
    Min m2b ska ha svart sammetskavaj och vita lite linneaktiga. Min -åriga dotter ska ha en vit klänning med spets och ett svart eller silver.band runt midjan 


    När det gäller skor så säger jag:
    Hellre bekväma och fel färg - än rätt färg och obekväma.
    Så leta efter ett par snygga skor helt enkelt. Det kan vara jättecoolt och snyggt med några som bryter av också.
    Varför inte ett par coola röda? ;) 
  • Plätti­s
    Äldre 4 Apr 11:10
    #15
    RosaBlomma skrev 2014-04-03 22:19:31 följande:

    Jag gör så att jag tar en skorunda till imorgon och ser vad det kan ge.
    Tror ni att det fungerar med annan färg än vit?


    Först och främst - mycket bra val av datum! (Min födelsedag! ;D) 

    Sedan tycker jag personligen att spets och ljust brunt passar helt makalöst bra ihop. 
    www.putfeetfirst.com/se/dinsko/Kvinna/Sandaler/Sandal/p/285369
    www.deichmann.com/SE/sv/shop/home-dam/home-dam-damskor/00016001205180/Pumps.prod&c=3&filter_color=4&filter_heel=2&orderby=topseller&st=PRODUCT&filter_cat=home-dam/home-dam-damskor
    www.deichmann.com/SE/sv/shop/home-dam/home-dam-damskor/00016001211626/Ballerina*Med*Vristrem.prod&c=3&filter_color=4&orderby=topseller&st=PRODUCT&filter_cat=home-dam/home-dam-damskor 
  • Äldre 5 Apr 13:32
    #16

    Japp...här är en till med breda men korta fötter. "Kajsa Anka-fötter" brukar jag säga. Så om någon frågar mig vad jag har för skostorlek så får jag säga "37-41, beroende på vilket typ av sko det är" Så att köpa skor på nätet är helt uteslutet för mig, då jag enligt deras mått i cm ska ha typ 36 i skostorlek, vilket jag vet att jag aldrig skulle få i föttena i, speciellt finskor, Foppa-tofflor möjligtvis

  • Äldre 6 Apr 20:36
    #17

    Jag tryckte in strumpor i 99-kronors skorna från H&M och det gick fint! Istället så glappade de lite om jag inte fokuserade på fötterna, men det gick jättebra ändå :)

  • Äldre 6 Apr 22:48
    #18
    RosaBlomma skrev 2014-04-06 20:36:27 följande:

    Jag tryckte in strumpor i 99-kronors skorna från H&M och det gick fint! Istället så glappade de lite om jag inte fokuserade på fötterna, men det gick jättebra ändå :)


    Skönt att det gick bra :) 

    Och grattis :)  
Svar på tråden Bröllop om två dagar och skorna? Ja du!