• Äldre 3 Apr 14:23
    1955 visningar
    4 svar
    4
    1955

    Hur mycket är lagom?

    Nu är vi iofs just förlovade, men man vill ju vara ute i god tid!
    Någon som vet hur mycket trycksaker, hur fint papper och hur proffsig layout som förväntas av bröllopsgäster i allmänhet? Tänkte skriva in i budgeten men inser att jag ju inte har en aning om vad som är rimligt att lägga. Å man vill ju ha ut maximalt för det man lägger (eller snarare min fästman lägger )

  • Svar på tråden Hur mycket är lagom?
  • Äldre 3 Apr 14:30
    #1

    det är nog från person till person såklart, men jag tror den allmänna uppfattningen är "less is more". enkelt och stilrent brukar oftast funka :) 

  • Äldre 3 Apr 14:44
    #2

    Du kan lägga ner tiotusentals kronor om du vill eller ett par hundralappar.

    Det beror mycket på hur många ni beställer, vilket material, ska dom "blingas" osv osv 

    Vi köpte dyrt papper, för vi ville ha pergament-känsla på det, men förutom pappret så köpte jag en sax (som jag har haft nytta av fler gånger) som klipper såna där ojämna kanter + en stämpeldyna så jag kunde distressa kanterna på vissa trycksaker, samt gjorde layout mm själv på datorn i ett vanligt word-program.
    Vi la ca 800:- på 30 inbjudningar, ca 70 placeringskort och 70 festhäften.  


     

  • Äldre 3 Apr 15:00
    #3

    Tack för fint tips. Superhärliga trycksaker ni hade! Önskar jag hade din talang och känsla!

  • Äldre 3 Apr 15:22
    #4
    FlinkaAnka skrev 2014-04-03 15:00:20 följande:

    Tack för fint tips. Superhärliga trycksaker ni hade! Önskar jag hade din talang och känsla!


    Om du inte känner att du kan själv så kanske din blivande är duktig på sånt, eller någon kompis som tycker att det är kul och vill hjälpa till osv :) 
Svar på tråden Hur mycket är lagom?