• Äldre 31 Mar 08:40
    2299 visningar
    13 svar
    13
    2299

    Hjälp mig välja sko

    Jag kan inte bestämma mig, jag ska ha en lila sko med inte så hög klack. Dessa kan man välja färg, klackhöjd på men kan inte bestämma mig för modell. Kan ni hjälpa mig?
    Klänningen är i ivory men buketten ska bla ha lila, så jag vill bryta av lite. Vilken sko är finast, 1,2 eller 3? Lilafärgen är som sko nr2


     

  • Svar på tråden Hjälp mig välja sko
  • Äldre 31 Mar 08:59
    #1

    Ettan och tvåan är ju väldigt lika, bara lite mer bling på tvåan va? Trean däremot har ju stängd tå. Ska du ha strumpbyxor, så ta nummer tre. Ska du vara barbent och barfota, så ettan eller tvåan beroende på om du vill ha den med bling eller inte. Vilken utan dom två är hugget som stucket egentligen, men jag tycker nog ettan var snäppet finare ändå.


  • Äldre 31 Mar 12:55
    #2

    Jag tycker ettan var finast.

  • Äldre 31 Mar 13:55
    #3

    Jag skulle bara kunna ha trean eftersom jag får sådana extrema skavsår på stortån och lilltån när dom ska klämmas ihop och sen "titta ut" ;) 

    Så det kan väl vara något att tänka på.

    Om du tycker att "blinget" på tvåan var det som var fint med den så kan du ju alltid limma dit en sten (finns på Panduro bland annat) på ettan eller tvåan :)  

  • Äldre 31 Mar 14:11
    #4

    Jag är mest rädd att det ska vara hårda kanter på 1 och 2, någon som beställt från bridalshoes.com?
    Hittat ännu en där: www.bridalshoes.com/sharmain-841&#.UzlJTfl_tCg

    vad tror ni om den? 

  • Äldre 1 Apr 10:55
    #5

    Jag tycker ettan och tvån är vackrast! Lite som daniiel skriver, de är ju väldigt lika :) Det jag kan tänka mig är att det möjligtvis är lite lättare att gå i sko nummer ett då klacken är liiite bredare! Iaf enligt bilderna..

  • Äldre 1 Apr 11:55
    #6
    BCJKTDCN skrev 2014-04-01 10:55:10 följande:

    Jag tycker ettan och tvån är vackrast! Lite som daniiel skriver, de är ju väldigt lika :) Det jag kan tänka mig är att det möjligtvis är lite lättare att gå i sko nummer ett då klacken är liiite bredare! Iaf enligt bilderna..


    Jag får välja klack på samtliga skor och kommer välja en bredare ca5cm hög, då festen är på en hembygdsgård = gräsmatta!
    Jag tror det blir ettan, vill inte ha blinget på skon. Tror inte det kommer stämma in på övriga klädseln....svårt att välja :)
    Jag kommer inte ha strumpbyxor, vigseln är i Aug så det borde vara hyfsat varmt.  
  • Äldre 1 Apr 12:58
    #7

    Tvåan har en smalare klack med tanke på gräsmattan och jag tror att den är hårdare i hälen än sko nummer ett.  Men du gillar inte blinget så ta sko nummer ett :)

  • Himla
    Äldre 3 Apr 20:55
    #8

    Jag skulle personligen valt trean.

  • Äldre 3 Apr 22:11
    #9

    Det blev ettan med en klack på 2,2tum. Nu är det bara att vänta och se hur resultatet blir :)

  • Äldre 3 Apr 22:11
    #10

    Det blev ettan med en klack på 2,2tum. Nu är det bara att vänta och se hur resultatet blir :)

  • Äldre 3 Apr 22:29
    #11

    Oj 5,6 cm klack är högt för mig i dagsläget ;) 
    Jag trodde du var ute efter något med typ taxklack 2-3 cm ;)  

  • Äldre 3 Apr 22:34
    #12

    Och 5,6 cm klack för mig är för lågt haha ;)

  • Äldre 4 Apr 06:33
    #13

    Ville ha en lite bredare klack, eftersom vi kommer ha festen på en hembygdsgård. Upp till 9cm kan jag gå i men vill inte gärna ha ont i fötterna och jag var inne på taxklackar ett tag men med en liiiiten högre klack så känner man sig lite finare :)

Svar på tråden Hjälp mig välja sko